Rosor vid ett Höglundskrus


De trivs i vårljuset, Erik Höglunds charmiga vas och rosenduken. Vasen fick jag av Benny
Porslinsbloggen i samband med Antikmässan. Han hade sett mitt inlägg om "Högis" och
noterat att jag tycker om de där gubbarna med armar omkring magen. Duken köpte jag på
mässan. Jag gillar skarpt alla sorters stliserade 50-60-talsrosor.


... som det ljuvliga tyget av Ulla Ericson-Åström för Stobo textil, 1955.
Jag plåtade det på en utställning hos Designarkivet i Pukeberg
.

... och de här litet mindre stiliserade men söta. Löparen är ett tidigare mässfynd.

PS. Och här min vaxduk med stiliserade rosor.
1 Soffi:

skriven

Ursöta rosor, med vasen med armarna runt magen är ju bara helt enkelt underbar! Så fin den skulle vara med ett par påsklijor i till påsk! Oj, vilket ha-begär man får!

2 form55:

skriven

Du vet det säkert, men det skall vara en propp med ett ansikte på till flaskan.

3 Kerstin:

skriven

De är urfina, tygerna i mitten och nederst!

4 Linda:

skriven

Just det där kruset stod jag och fingrade på i Kista i helgen, men det var väl dyrt där. Annars är de hur söta som helst!

Och alla vackra femtiotalsrosor är klart svåra att motstå, jag har också en söt duk med rosor och ett par tabletter.

5 Anna:

skriven

Mmmmmm, så underbara rosor!

6 Allt det gamla goda:

skriven

det där grå tyget med gula rosor från -55 har jag sett innan och förbannat att det inte är mitt.. det är ju helt fantastiskt!

7 Christin:

skriven

Fina rosor, nästan bättre än verkliga.

Har en liten rosduk som nog är en tygtablett egentligen.Höglundgubben också fin.

Kommentera här: