Med hem från Antikmässan


Vilket av föremålen i mitt inlägg från Antikmässan tror ni fick följa med hem?
frågade jag FJ:s läsekrets. Bara Porslinan gissade rätt: Gunnar Anders vackra
ljusstake. Jag har länge sneglat på sådana, och sneglade så länge på den här
att Rutger gick och köpte den åt mig som present medan jag var på bloggträff.
Fåglarna hittade vi också på en antikmässa. De är amerikanska och trivs verkligen
i Ystad metall-ljusstakens sällskap.


Och nu måste ju Gunnar Anders katt flytta in
från landet! Den ska stå vid sideboardets
andra ände och matcha ljusstaken.
Hm, säger fåglarna.
1 Benny:

skriven

Grattis till den, finfin present av Rutger :-)



De finns visst i flera storlekar upptäckte jag, vi har två stycken stora rackare, sen såg jag mindre modeller på mässan. Jag har faktiskt även sett lite varianter av denna, typ med 4 st ljushållare i kvadrat eller liknande.

2 Anna:

skriven

Verkligen en klassisk skönhet du fick tag i!

3 Fru W:

skriven

Jag har två likadana katter som jag räddade när mor min skulle slänga dem på tippen. Funderingen jag har är vilken sorts ljus du använder till din. på mina är piggen så grov så jag får inte dit något ljus. Trots olika försök med att värma osv.

4 Anna:

skriven

Åh den är supersnygg ljusstaken! Jag spanar också efter en sån. Fåglarna är jag grymt avis på också! :)

Använder ni förresten fortfarande den röda radion/CD-spelaren? Annars har du en köpare här! :)

5 Elï:

skriven

Benny: Den här är snyggast, tycker jag.

Anna: Rutger eller ljusstaken? :-)

Fru W: Jag vet. Hade också svårt att hitta ett ljus som passade. Typsikct nog kommer jag inte längre ihåg var jag hittade guldljusen... Suck.

Anna: Jo, vi använder radion. Sorry... Men jag vet sedan tidigare att du är intresserad av en sådan, brukar spana när jag stöter på en radioaffär.

6 Anna:

skriven

Tack Eli :)

7 Linda:

skriven

Grattis till en bra karl som gjorde ett bra köp! :)

De här ljusstakarna är verkligen snygga!

8 yvonne:

skriven

Jätte snyggt!!!!

9 Soffi:

skriven

Min Gunnarljusstake har hedersplatsen på en bokhylla i vardagsrummet så han kan synas ordentligt, snyggingen!

I min skall det vara den mindre storleken av ljus o jag tyckte mig se att de sålde sådana på Åhlens runt jul, så kolla där för de borde fortfarande ha dem.

10 Christin:

skriven

Supersnygg! Fastnade för den direkt när du visade bilderna från mässan.Hoppas katten och fåglarna kan samsas :-)

11 Allt det gamla goda:

skriven

är det den jag fotade som stod med ljusblå ljus? i ett av mina två mäss-inlägg? hihi, isåfall.

12 Maine:

skriven

vad snygg den är, och katten kommer att passa perfekt på samma sideboard!

Kommentera här: