Sminkbord, string och schäferskål


Snyggaste lådan i stan!


Sminkbordet, som jag stötte på under en runda i Loppisgallerian i Sundbyberg är inte lika

snyggt i sin helhet. 1 900 kronor står det på prislappen.


Men utan spegeln, som i och för sig har

snyggt fäste, hade det varit ett ganska

coolt skrivbord istället. 


En liten Stringdel för 95 pix.


Fint!


Har ni sådana kvar på era stringhyllor?



Nära utgången satt det en schäfer och vaktade. Men vad ÄR detta? Ska man ha vårens

första tussilago i den lilla gula skålen? Är den gröna urgröpningen ett fågelbad för minikolibrier?


1 form55:

skriven

Sminkbordet stod där dagen efter mässan när jag var där. Och jag har inget sådant sigill på min stringhylla!

2 Allt det gamla goda:

skriven

haha, håller just på att snickra ihop ett inlägg där jag visar just loppisgallerian i sundbyberg! sminkbordet såg jag dock inte..

3 Sven:

skriven

Jag gissar att det gröna är ett askfat för piprökare.

4 Lybtar:

skriven

Sminkbordet faller min inte alls i smaken. Däremot stringdelen med orginallappen. Det har vi inte på våra.

5 sofia:

skriven

man kanske ska lägga pipan i den gula skålen och resten är ett askfat.. :3

6 khina:

skriven

Sofia har rätt, det är ett askfat. Tanken att det skulle vara ett kolibribad känns dock mycket roligare!! Stringhylla med äkthets märke måste vara rätt så ovanligt.

7 Jenny på La Mômes Old fashioned:

skriven

Jag har aldrig sett ett sådant sigill på string förut. Däremot har jag fyra sådana gavlar, med tillhörande hyllor. De är små sängbord, åtminstone hemma hos mig :)

8 ENIAC:

skriven

Fulsnyggt sminkbord! Från det ena till det andra, den vänstra vasen i det här inlägget http://femtiotalsjakten.blogg.se/2010/july/en-ny-vas.html känns mycket bekant. Köpte en likadan på Myrorna för någon vecka sedan. Hela 30 riksdaler slungade jag upp på disken. Har jag rätt i sak att det kändes som ett fynd?

9 Linda:

skriven

Härliga loppisgallerian! Är några veckor sedan jag var där sist och även då fanns sminkbordet där, konstigt att ingen förbarmat sig över det.

Och originaletiketten på Stringhyllan var läcker, helt klart i min färg! Nästan så man borde slå till på den bara för det...

10 Elin:

skriven

Hej!
Vi är på jakt efter flera sådana korta stringgavlar (behöver dock inte ha originalmärke...)har du något tips om var vi kan hitta sådana?

Svar: Kolla antikbutiker, loppisar, Blocket... De finns överallt men till skiftande priser.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: