Ett par gula lampor - i alla fall


Det råder litet stiltje här på bloggen. Ibland har man annat för sig. Men jag kom på att jag inte
visat våra två gula lampor - här kommer de! Plafonden hittade vi hos Domino Antik i somras.
Den är förmodligen tysk, och mönstret är ju ädel-50-tal.


Bastlampan köpte jag när Sundbybergs museum sålde av föremålen från sin 50-talsutställning.
Den hänger i gästrummet, eller ska vi kanske kalla det lagerlokalen, och ger ett mjukt sken.
När bastlampan lyser blir taket till spindelväv!
1 Tusse:

skriven

Alltid trevligt att få se folks Gula Lampor, i synnerhet mot mörkblå kvällshimlar. Är det hägrar eller antiloper på hyllan?

2 eli:

skriven

Tusse: Det är svarta tevetranor!



3 Christin:

skriven

Lagerlokalen... :-)

Snygga lampor iallafall!

Kanske blir 2012 året då jag skaffar fler retrolampor...Plafonden påminner i mönstret om en fruktservis jag har som borde plockas fram ur gömmorna.

4 Diana:

skriven

Vilken fin spindelvävseffekt! :)

5 Mylla:

skriven

Jag har en röd bordvariant av bastlampan, hittad i en bod hos mormor (och scrollar man ned några inlägg hittar man min gula taklampa i plast, som jag gära skulle vilja veta hur gammal den är); http://myllaskreativa.blogspot.com/2012/01/vad-hande.html

6 khina:

skriven

Oj, va häftigt med spindelväv i taket!!! Undrar om Hertha B. hade en sån lampa när hon designade Ceylon??

7 Cinna:

skriven

Hej Eli! Varit lite bloggtorka här, ibland är det bara lite torrt. Roligt att läsa och se dina bilder alltid inspirerande;)

8 Linda:

skriven

Tjusigt, gillar särskilt bastlampan och mönstret den gör i taket.

Och visst är det lite stiltje nu, längtar mest till sommar och galna loppisrundor... :)

9 Cicci Feinstein - Fotograf:

skriven

Ger verkligen mervärde till lampor när de bildar spexiga skuggspel!

Kommentera här: