Dags för årets stora loppisrace

Omkring klockan tre i morgon torsdag befinner jag mig sannolikt åter i Sandviken. Där tog
jag bilden för ganska exakt ett år sedan. Det är dags för årets stora loppisrace med likasinnade.
För tredje året i rad är vi ett gäng retrobloggare som tillbringar några dagar tillsammans, med
målet att fynda på så många loppisar som möjligt.
 
 Det brukar inte bli något festande på kvällarna. Man behöver ju tid att
blogga litet och sedan sova ordentligt inför nästa tidiga morgon. IOGT-NTO
i Sandviken skulle nicka gillande. Logens exteriör tyder på ett storstilat förflutet...
 
Järnsmidd logga, neonskylt, baldakin, central lokal. Men det var några år
sedan medlemsavgifterna strömmade in, tolkar jag förfallet som.
Aj, aj, aj. Ska detta månne vara åtgärdat i år?
 
... eller sitter de solblekta affischerna kvar och minner om
fornstora dar?
Vi får se. Och, som vanligt, om kameran vill och datorn håller
så blir det små´rapporter från loppisresan.
Här ser du fynden från förra årets resa.
 
Stay tuned....
 
 
1 Gila:

skriven

Hej heja och lycka till!

2 Fru W:

skriven

Ingen idé ni kommer, här är alla godbitar redan uppköpta ;) Hoppas ni får en rolig resa med många fynd. Själv lämnar jag viken imorgon för att göra mina fynd lite längre söderut =)

3 Lybtar:

skriven

Lycka till. Hoppas ni får härlga dagar med massor av fynd!m

4 Anders Ringnér:

skriven

Som godtemplare vill jag bara förtydliga: vår orden är inte motståndare till fester och sena kvällar. :)

5 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Lycka till! Ska bli kul att se vad ni fyndar!

6 Tusse:

skriven

Busvass klocka, verkligen!

Kommentera här: