Det stod vårt namn på de soliga stolarna

Ja, det gjorde ju det. De tre femtiotalarna stod utanför retrobutiken Risingeboden utanför Gimo
i lördags och det hann de inte göra fler dagar. H  lastade in dem i bilen minuterna efter att vi
fått syn på dem. Nu står de på landet och förgyller hela gården med sin närvaro. Sköna att
sitta i är de också.
 
Som vanligt fanns det mycket ögongodis i Risinge. Kuvertväskan från 50-talet och
resväskan bildade ett snyggt retropar.
 
Jag tyckte det stod mitt namn på den virkade runda plastmattan också, men den fick
vara kvar.
 
Även den här skönheten fick stå kvar.
Men förutom stolarna köpte vi en kökslampa
av ett för mig otippat formgivarnamn (ska
hängas upp hemma, sedan visar jag den),
några "Alladin"-assietter (Helmer Ringström)
och sex tallrikar i servisen som jag
smygsamlat på men nu börjar få så komplett
att den knappast kan kallas smygsamling.
 
1 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Vilka stolar! Grattis. Kul med snygga utemöbler.

2 Sussiesfyndhörna:

skriven

Vilka snygga stolar. Tror de passar perfekt hos er!

3 Annica:

skriven

Snygga stolar! Och den blå korgen också...

4 pärlbesatt:

skriven

Men GUUUD vilka fina saker! Helt annan fyndfaktor än i stan, uppenbarligen!!

Vad vill du ha för den gula vad man nu ska kalla den, skålen/vasen? :)

5 khina:

skriven

Förstår att stolarna inte fick stå kvar. De är döläckra!! Synd bara att sykorgen inte fick följa med er hem... Den va oxå snygg!!

6 Gunilla:

skriven

Men vad läckra stolar! Helt underbara!

7 Clinen:

skriven

Underbara stolar!!

8 Kerstin:

skriven

Fantastiskt snygga stolar! Vilket kap! De ser ut att vara i bra skick också! Oftast när man hittar liknande är färgen avskavd, de är rostiga och banden har gått sönder.

9 Emma:

skriven

Hurra för urläckra stolar! Får vi se bild av dem på plats i er trädgård också? :)

Svar: I sinom tid :-)
Eli

10 Christin:

skriven

Ååh vilka stolar !!
Korgen och mattan hade gärna också fått flytta in hit.Ska bli kul att se din smygsamlade servis och även era övriga köp.

11 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

URSNYGGA stolar!

För ett tag sedan hade vi ett par spagettistolar och någon som förstod sig på ergonomi sa att det var de stolar som var bäst för kroppen att sitta i. Antar att era är minst lika bäst :)

12 Linda:

skriven

Underbara stolar, grattis! Men den blå sykorgen var inte heller dum.. :)
Och jag blev väldigt nyfiken på lampan!
Förresten, har du sett de här Helmer-kopparna?
http://sanktolofs.blogspot.se/2012/07/kaffekoppar-fran-gefle.html

Svar: Yep. jag har en Flox med fat och assiett, har inte visat den på bloggen än.
Eli

13 Helena Högberg:

skriven

Jag kan bara hålla med de andra, stolarna var SÅÅ snygga! På matta nr 2 och 5 från vänster stod det nog mitt namn! synd att jag inte var där!

Kommentera här: