Ingen reda alls!

Tre dagars loppirace Gävle-Falun-Sundsvall med sex andra retrobloggare - och inte ett
ord på bloggen. Ingen ordning och reda alls! Men när man är igång från tidig morgon till
sen kväll och avverkar över 40 loppisar och fem antikbutiker (eller var det sju?), ja då finns
inte tid kvar att blogga. Men vi hann se, och handla, många roliga saker. Det här ovanliga speceriskåpet
med två träluckor (den ena ligger inne i skåpet) såg jag i fönstret hos Auktionshallen i Järbo efter
att vi varit inne där, och de just stängt. 850 pix. Det fick stå kvar, får inte plats i vårt kök. Tyvärr.
 
Första stoppet gjorde vi i Gävle, på Myrorna. Där köpte jag kortet föreställande farbror
i Hälsingegård för två kronor.
 
Sista stoppen gjorde vi i Falun. Inne på en gårdsloppis fanns den ljuvliga Zündappen från 1964.
Den var till salu, men jag frågade inte efter priset. På hela resan gjorde jag bara av med
1 041 kronor. Här hade det kunnat bli väldigt, väldigt dyrt har jag en känsla av.
 
Ett av inköpen, två fina plastmattor
för 50 pix styck. Jag sålde ganska snart av
den blå till en av kamraterna.
Nu ska jag fortsätta vila upp mig efter
resan. Sedan kommer fler inlägg.
 
Stay tuned...
 
 
 
1 Emelie:

skriven

Tack för din fina blogg!

Svar: Tack!
Eli

2 Tusse:

skriven

Zündapp!
Blotta namnet låter som en gnista (eine Funke) som antänder (zündet) bensinblandningen (die Kraftstoffmischung) och så bär det av (ab).
Den kostade säkert mycket pengar, "Zündapp-pengar" som framnlidne kåsören Red Top skrev en gång.

3 pärlbesatt:

skriven

Vi väntar... Eller, JAG väntar i alla fall på fortsättningen. :)

4 Annica:

skriven

Aha! Så du har varit i närheten...åkte ni via Svärdsjö till Falun tro? :)

5 Linda:

skriven

Åh, det snygga speceriskåpet hade jag redan glömt. Så många intryck på så kort tid gör att det blir lite svårt att hålla ordning på allt. Men oj vilken resa!

Kommentera här: