Tellus - vår vackra vardagsservis

Så enkel, så vacker - och så lätt att matcha med andra Helmer Ringström-dekorer som
gul Safari, Spinett och gul Hjärter.Jag har fått ihop flata tallrikar, djupa tallrikar och den minsta
assietten så att jag nästan är nöjd. Nu söker jag övriga delar. Kanna och såskanna har jag,
som ni ser. Och två uppläggningsfat, det som såskannan står i och det längst fram på bilden.
 
Här är det igen. Åh, denna härliga Gefle-form. Maria på Tid & rum skaffade
precis fram både kanna och uppläggningsfaten. Tipsa mig om ni ser
(hela och fina) delar jag inte har.
 
PS. Under kategorin Helmer Ringström ser du alla mina inlägg
om Geflemästarens dekorer.
 
1 Emma:

skriven

Så tjusig!

2 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Fint när det står uppdukat sådär alltihop!
Jag lovar att hålla utkik i sommar och om du ser Dorothy eller någon nära vän till henne så får du gärna köpa så kan vi byta :)

3 129E50:

skriven

The white everyday pieces are quite elegant. similar to whatI saw in family homes.

Kommentera här: