Tre påsar bestick till sommarfesten

Tre plastpåsar med diverse teakbestick, för sammanlagt 40 pix, kom jag hem med från
bakluckeloppisen vid Roslagsstoppet förra söndagen. I påsarna dolde sig inga exklusiva
samlarbestick, men det var kul att sortera dem och titta på märkningarna. Och så var det ju
perfekta loppisfynd inför vår sommarfest. I år åts buffématen med följande bestick:
 
Märkning: Rostfritt stål.
 
Märkning: Rostfritt stål.
 
Märkning: Rostfritt stål Import.
 
Märkning: Teakknivarna, Salto Solingen Rostfrei. Svarta knivarna, Rostfritt stål Import.
Svarta gafflar plus knivar, Rostfritt stål. Samt slutligen teakgafflarna....
 
Rostfrei Germany!

Nu vilar besticken tills nästa stora fest. Jag hann tyvärr inte olja teaken till
årets fest. Och hur var det nu igen, jag har glömt. Vad är bästa oljan om man vill få
gamla teakbestick fina igen? Vanlig matolja? Olivolja?
 
 
1 Kerstin:

skriven

Men vilket fynd! Det finns inga skönare skaft!

2 Lybtar:

skriven

Det här är nostalgi för mig. Sådana bestick hade min mormor och morfar. Väldigt fina tycker jag.

3 Helena Högberg:

skriven

Jättefina bestick! så många och vad billigt!

4 pärlbesatt:

skriven

Grattis till fynden, tyvärr kan jag inte råda om oljan, jag har ingen aning, men lycka till!

5 Anneli:

skriven

Jättefina men vill höja ett varningens finger för tvådelade bestick. Det finns en massa bakterier i skarven mellan trä och rostfritt! Läste någonstans att man ska kassera alla med glapp eller springor i fästena!

Svar: Ja, en del av dessa är litet glappa. Men gästerna överlevde...
Eli

Kommentera här: