Ett erbjudande du inte kan tacka nej till


En vanlig, modern kaffebar på Söder. Men med en plats i fönstret som sticker ut.
En regnig eftermiddag vill man bara bo i de röda fåtöljerna, prata, spana ut på förbipasserande
- och äta en cannolo to die for. Testa den med pistage.
(Cannolo? Du känner igen cannoli, pluralis, från Sopranos)


Här var tidigare blomsteraffär, och jag plåtade skylten
innan den togs ned här om året. Var är den nu? 
Hade funkat fint i inredningen... 

Ringvägen 89, Sthlm, är de vackra fåtöljernas och cannolons adress.
1 Anta S:

skriven

Kan bara hålla med! I den hörnan vill man sjunka ner och njuta av ett par av livets glädjeämnen – god mat och trevligt prat.

Skylten är alldeles underbar! Hoppas den fått nytt liv på annan plats.

2 Tusse:

skriven

Skylten trodde jag mig ha sett förut, men var?

Jo här:

http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/august/a.html

Sen såg jag att det stod "FISK", inte "BLOMMOR", men som man kan se är det samma stuk på båda.

Trevligt med böckerna i bakgrunden. Vad är det? Nordisk Familjebok, fjärde upplagan?

3 Sandra:

skriven

Nej, är den borta? Det fanns en blomaffär där i krokarna någonstans som i alla fall fanns kvar härom året. Och den fanns redan våren 1972 när min mamma tog tandsköterskeexamen på Eastmaninstitutet. Hon bodde på rivningskontrakt på Ringvägen och i mormor och morfar hade handlat blommor på den där blomsteraffären som fanns kvar. Känner igen skylten så undrar om det inte var just den där. En skoaffär fanns/finns kvar från tiden också. Och ev. nåt bageri också som nu var nåt annat. Rätt coolt tyckte jag att det finns gammalt kvar i de där kvarteren, synd att coola skylten är nere.

4 Emma:

skriven

Åh vilket bra tips! Dit ska jag tramsig någon dag.

5 Mikaela:

skriven

En exakt likadan skylt finns i Gubbängen! :)

Kommentera här: