Om jag hade haft en sportstuga från 1961 hade bordet haft en given plats


Skannar av bordet. Inget av intresse. Men - så får jag syn på själva bordet!




Ingenstans passar det in. Inte i vår lägenhet, inte på landet. Det här bordet
kräver en sportstuga från 1961. Jag tittar längtansfullt en sista stund, prislappen
är nästan plågsam att se. Bara 200 kronor för ett fantastiskt bord.
Hoppas det får sin sportstuga.

1 Anta Snaque:

skriven

Med det priset, 200 SEK, får man ju pengar över till en sportstuga!

Svar: Ska hälsa herr H det.
Eli

2 Annica:

skriven

Jag hade nog köpt det ändå! Det passar inte in här heller....men ändå :)

Svar: Jag vet. "Men ändå..." :-)
Eli

3 herr H:

skriven

tur vi inte har en sportstuga!!..

Svar: Vi kan skaffa? :-)
Eli

4 Randiga Tråden:

skriven

Snyggt.Skulle passa hos mig men jag har bord i överflöd.

Svar: Ja, suck, man har ju egentligen det man behöver.
Eli

5 Sanktolof:

skriven

Trevligt bord med otroligt bra prislapp. Är det bara en synvilla eller är bordet smalt och lång? I så fall borde det fungera som ett bänk eller ett väggbord också.

Svar: Det är långt som attan. Jag tänker det mig som väggbord i den där sportstugan, snett emot den egenmurade öppna spisen :-)
Eli

6 Maria på tid & rum i Årsta:

skriven

Coolt bord, men du, vad är en sportstuga? Sommarstuga? Koloni?

Svar: Ett mycket enkelt fritidshus, egentligen mer från 1930-50-tal än 1961.Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Sportstuga
Eli

7 Borgmästaren :

skriven

Läckert bord men jag håller med om att det kräver rätt miljö. Soffbord är ju annars en favoritpryl att inhandla för mig. Synd bara att de är så skrymmande att hantera när man ledsnar på dem. Det är ju avgjort enklare att stuva undan en vas eller skål.

8 Kristin:

skriven

Vart kan man göra det där fyndet?
Har ingen sportstuga men plats!

Svar: Garaget, Sundbyberg.
Eli

9 Marita:

skriven

Men VILKET fint bord och vilken häftig blogg du har! Här kan jag ju botanisera länge och bara mysa! Tack! kRAM FRÅN lULEÅ

Kommentera här: