Ännu en fantastisk Florenz

I flera år hade jag stått emot att köpa fler "Florenz" än en enda vas. Men så stod den där,
den bulliga skönheten med etikett och allt, på en loppis i somras. Två etiketter till och med,
oklart vad "Present Brio"-lappen gör på min tyska vas. Men tja, den får vara kvar så länge.
 
"Florenz" från fabriken Bay finns i många skepnader, jag visade
några i det här gamla inlägget. Som sagt, den här modellen
gick inte att motstå.
 
Jag fick med ett fat där handtaget saknas. Eftersom jag fortfarande hävdar att jag inte samlar
på "Florenz" så är fatet till salu för en mycket rimlig summa om det finns någon där ute
som faktiskt samlar.  
Det är en härlig serie.
 
1 lybtar:

skriven

Smygsamlar du på denna Eli :)
Min mormor hette Florence så det skulle kunna vara en god anledning till att börja samla på denna skönhet.

Svar: Det finns alltid en anledning att börja samla :-) Nä, nu hoppas jag att jag inte hittar fler Florenz som är så speciella i formen att jag inte kan låta bli...
Eli

Kommentera här: