Norrtälje har fått en ny antikbutik

I lördags öppnade en ny antikbutik i Norrtälje. Det är ägarna till min favoritloppis i stan, Hamnladan,
som  förestår Norrtälje Gammalt & Nytt. På öppningsdagen höll man fortfarande på och hängde
upp lampor och prismärkte, så jag kan inte ge någon riktig bild av prisläget. Men jag slog snabbt till på
den roligaste grejen i butiken. Stadens stolthet Wallinska gårdarna, förevigade på en norsktillverkad
keramiktavla. Kul att ha en Norrtälje-AWF på väggen när man är en retrointresserad rospigg!
 
I utbudet hittade jag mer äldre grejer än retro. Men tv-kannor och kobror höll ställningarna.
 

Upsala-Ekeby-vasen kommer jag inte ihåg vem som gjort.
Men den är charmig. Priset var i 400 kronorsklassen.

Får det vara ett glas Larita?
Roligt med en ny antikbutik i Norrtälje, tycker jag. Hoppas på litet mer
snyggt 50-talsporslin och säger Lycka till!
(Butiken ligger i fd Vincents lokaler, vid gamla busstorget.)
 
1 lybtar:

skriven

Vad roligt att det öppnar ytterligare. Här i Gbg känns det som att så fort en öppnar så stänger en annan. verkar svårt det där med att ha en antikaffär.

2 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Behåller dom Hamnladan också eller är där stängt? Har läst lite si och så om dom på nätet - att där varit stängt pga konstigheter...?

Svar: Hamnladan rivs när hamnområdet ska fixas till. Men än är den öppen.
Eli

3 Anneli:

skriven

Det är ingen ny butik utan Hamnladan som flyttar dit och byter namn. Prisbilden lär bli en annan framöver. Tyvärr inte billigare!

Svar: Jaha, är det så? Lät inte som om Hamnladan försvinner än.
Eli

4 Berit:

skriven

Jag var in där i måndags, tycker att det var dyrt!!!

5 Anneli:

skriven

Hamnladan kommer att vara kvar till uppsägningen träder ikraft. Möblerna får inte rum i butiken vid g:a busstorget utan skall finnas i en lokal i hamnområdet. Inte heller det blir långvarigt eftersom hela hamnen ska exploateras på sikt.

6 Tinkerbell:

skriven

Härliga Tv-kannor ...
Mamma hade en sådan. Det är nostalgi!

Kommentera här: