Tripp trapp trendspaning

 
De syntes här och var på Kistamässan, och här står tre stycken i fönstret hos Bacchus antik.
Jag talar om de piffade trappstegspallarna. Tills nyligen var man ganska nöjd med sin röda,
blå eller gröna pall. Men efter att ha sett diverse lyckade omgörningar, den finaste i Josef Frank
till vänster på bilden, känner jag ett sug efter att "klä om" åtminstone en av mina två röda
med något classy mönster.
 
En annan palltrend jag skönjer är att den här varianten
ökar i popularitet och kanske till och med är på väg förbi
den på övre bilden. På Kistamässan hade Leva Antik
både den infällbara stegpallen i både orange och grönt.
 
 
 
 
1 DeBeer/Manganiatokan:

skriven

Stegpallen är ett måste om man har turen att bo med högt till taket ;-) Är man som jag en storstuvare så skulle jag i varje fall inte jag klara mig utan en stege ständigt på plats.

2 Tusse:

skriven

Nej!
Pimpa inte Stegstolen.
AWABS Husmoderstol skall vara klädd med rött, grönt eller blått linoleum. Klär ni om stegen med Josef Frank också?

3 form55:

skriven

jag tycker att både dessa och vanliga köksstolar passar bäst i enfärgat.

4 Christin:

skriven

Jag gillar både stegstolen i metall och den äldre varianten och tycker det är okej att klä om ifall dom är i riktigt dåligt skick. Hellre det än att slänga, men annars föredrar jag originalskick.
Har en ärvd och mamma har en kvar och den med infällda steg hade mormor.Barndomsnostalgi javisst, men också väldigt användbara.
Såg den i metall i somras för 600 kr, väldigt dyrt enligt mej.

5 lybtar:

skriven

Vår är jätte sliten, smuttsig och ful så jag vill verkligen få den fin. Den är så sliten så att vi inte ens vill ha den framme. Då tycker jag att det är bättre att "pimpa" den och att den kommer till användning.

6 Emma:

skriven

Har också en stegpall att fixa till. Ska försöka hitta ngn form av linolium att klä den med :)

7 Skaffaren:

skriven

Jag tycker att det är kul med de omklädda.
I lager finns lite olika varianter av den äldre modellen. Jag tycker faktiskt att dom är charmigare.

8 allt det gamla goda:

skriven

är inte ett fan av de omklädda, hos mig, där jag vill få till känslan av att stiga in i ett kök under typ tidigt sextiotal, skulle en med blå dller grå linoleum passa bäst!

Kommentera här: