Kistamässan - en sneak peak

I dag torsdag var jag på pressvisningen av Antik & kuriosa i Kista. Jag gjorde ett jobb för
en tidning men hann även ta några snapshots till bloggen. Hos Leva Antikt & Modernt hängde
den svarta och vita lampensemblen. Mer svart än vanligt syntes i montrarna.
 
Apan tar sig för pannan. Kanske över alla japaner och antikhandlare som
i dag sågs rejda montrarna. Svarta föremål även här hos Lena Örtqvist,
men det är Luma-buketten man suktar över. Eller hur?
 
Okay, vi kör ett gäng snapshots. Handduken, Bagar Bergström, signerad
Marianne Nilsson för 80 pix borde jag ha köpt. Hos Suecia Antik. Den hamnar
kanske istället i en hipsterlya på Söder? Svart även här -  ni kan se den framför
er i ett stockholmsvitt kök med Myranstolar.
 
Svart Marimekkoblomma skymtar. men vi hoppas på en röd jul, va?
 
Nä, nu gaskar vi upp oss! Framtids Antiken hade Milda-killen som ser
ut att vara brorsa, eller åtminstone kusin, med Kalles Kaviar-pojken.
 
Robert Halvarson får illustrera de hårt arbetande antikhandlarna, som packade
upp lådor, putsade och polerade, packade upp ännu mer och arrangerade sina montrar.
Hans snygga stolar har stått på en båt och är förmodligen amerikanska.
Awsome.
 
Några riktigt busvassa vaser med okänt ursprung stod hos Antikboden
i Västertorp.
 
Korrens Kuriosa är en av mina mässfavoriter. Roliga saker, bra priser.
Lampan! Jag säger bara: Den lampan!
 
Där fanns också firren, som egentligen är en fontän men som kanske är
lugnast utan vatten.
 
En nätt liten antikvitet för lantköket. Glömde tyvärr anteckna monter.
 
Hon stod på en hylla i den röriga men charmiga partymontern hos
Mästerby antik.
 

När jag skriver detta är det nästan fredag. Antik & Kuriosa på Kistamässan
öppnar dörrarna och ni kan se för er själva vad som är busvassast i år.
Själv ska jag ta en vända till på lördag, denna gång med H.
Kanske ses vi i vimlet!
1 DeBeer/Manganiatokan:

skriven

Är det fiket utanför som gäller kl. 13:00?

Svar: Ja, tror det.
Eli

2 Anta Snaque:

skriven

Bästa väninnan med make är på besök hos sonen i Stockholm och på fredagen ska de besöka Kistamässan. Gissa om jag är avundsjuk!!! Det är nästan ångest... ;o)

3 Randiga Tråden:

skriven

vilka fina bilder. Själv kan jag inte komma på lördag eller någon annan dag, synd.

4 Femtiotalsmannen:

skriven

Härliga bilder. Du verkade ha kul.

5 Emma:

skriven

Fasicken att jag missar denna mässa! Ser fram mot fler bilder och reportage från andra retrobloggare. Ha så kul på lördag! :)

6 Allt det gamla goda:

skriven

blev sugen när jag såg bilden med julgrejerna! vi hoppas definitivt på en röd retrojul! jag längtar tills vi plockar fram julsakerna på jobbet. redan! :)

7 yvonne:

skriven

De busvassa vaserna är gjorda av en man som hette Josef Schott på Smålandshyttan.

Svar: Aha! Jag har en lampa av honom. Tack!
Eli

8 Linda:

skriven

Både lite roligt och lite jobbigt att kika på ditt inlägg, mycket av allt det här fina hade försvunnit innan jag kom dit på lördagen...

Kommentera här: