Jag matchar servisen med ett par örhängen från tiden

De svindyra smyckena gjorda av "Berså" och annat trasigt porslin som slipats till har väl inte
undgått någon retrointresserad. Snål till sinnes sneglar jag då och då på min spruckna "Amanita"-kopp
och några skärvor "Kryss". Tänker: Hur svårt kan det vara att slipa till de där då?
Hm. Antagligen svårt. Så förstå min glädje när jag hittar dessa clips, två keramikörhängen från 1940-
50-talet som fint matchar "Luxor". Ursprung? Ingen aning. Men jag leker med tanken att de kvinnliga
konstnärerna på Upsala-Ekeby snodde ihop egna bijouterier när de fick en stund över.
Visst hade det varit skoj?
 
 
1 DeBeer/Manganiatokan:

skriven

Oj!!! Så snygga, de skulle jag inte tacka nej till :-D
Kommer du till Kista i helgen (Jag skall dit på lördagen med gila & Porslinan.) eller sparar du dig till nästa helg?

Svar: Har varit en sväng till Kista idag, ska dit igen på bloggträffen kl 13 på lördag!
Eli

2 Linda:

skriven

Åååh, jätteläckra! Jag rotar allt som oftast igenom smyckeslådorna på loppisar men några såhär fina ha jag aldrig sett!

Kommentera här: