En mörkare Mad men

Nedräkningen har börjat... I går hade säsong sex av Mad Men premiär i amerikansk tv.
På söndag är det vår tur. Som ni ser på bilden blir det mycket spektakulärt 60-talsmode
- jag kände först inte igen Megan där hon och en decimeter högt hår står bredvid
maken Don Draper. (Foto: AMC)
Huffington Post har gjort en 28-bilders exposé över Megan Drapers (spelas av Jessica Paré)
outfits hittills i serien. Kul!
Men det jag anade i slutscenen av säsong fem verkar stämma. Säsong sex blir tyngre än alla 
säsonger hittillls, skriver Washington Posts tv-kritiker Hank Stuever:
"... it’s clear that when we watch the show, we’re meant to be thinking only of death from here on out.
Death is more important than the tiny cracks in the old social order. Death is more important than
the American cultural shift. Death is more important than furniture."
Döden viktigare än möblerna???
Det här kan bli tungt.
Kanal 9, söndag den 14 april kl 22.00

1 DeBeer/Erica/Manganiatokan:

skriven

Härligt! Då vet jag vad jag gör ikväll :-) Jag såg även att det är ett dubbelavsnitt så extra mycket gottis!!!!

Svar: Du kollar den amerikanska? För annars är det på söndag...
Eli Åhman Owetz

2 DeBeer/Erica/Manganiatokan:

skriven

Självklart den amerikanska ;-)
Vem orkar vänta? I mitt liv så tittar jag på TV när jag vill :-) Jag föredrar att titta på TV via datorn så jag kan se det jag vill och när jag kan bestämma när jag har tid! Kalle kl 15:00 på julaftons tid är förbi!!!

3 ♥ LILLADOCKAN ♥:

skriven

Du borde ha haft en liten spoiler alert...jag är bara på säsong tre än så länge :(

Svar: Då har du glömt allt jag skriver när du kommer till säsong ses!
Eli Åhman Owetz

4 Gila:

skriven

Oj oj jag längtar...

Kommentera här: