Här kan du läsa början på romanen "Anna-Lisas Antik"

Egentligen hade jag tänkt göra ett inlägg om Norrtäljes trevligaste loppis
i dag. Men så lade förlaget upp ett läsprov på "Anna-Lisas Antik" i sitt
pressrum och det vill jag ju berätta om. Så loppisinlägget får vänta ett par dagar.
HÄR kan du läsa de första fem kapitlen.

De stora bokkedjorna har ännu inte tagit beslut om att ta in min bok
i sina butiker.
Men om vi säger så här, blink blink:
Det är inget som hindrar att du som läser början på boken och blir sugen
på att läsa resten tipsar bokhandlarna du besöker om att de borde ta in
"Anna-Lisas Antik", den första romanen i genren retroromantik.
 
Den 13 maj är utgivningsdatum.
Men redan nu finns Anna-Lisas Antik upplagd hos Adlibris,
Bokus, Bokia med flera nätbokhandlar. Där kan du "bevaka" boken,
så att du får  mejl när den finns att beställa.
 
Till sist... du som provläser "Anna-Lisas Antik" i pressrummet,
lämna gärna en kommentar här på bloggen.
 
 
1 Fammo:

skriven

Jag hann bara läsa en bit på första kapitlet men det räckte att stärka min åsikt; jag vill ha boken genast då den kommer ut!

Svar: Vad roligt! Berätta för din bokhandlare!
Eli Åhman Owetz

2 DeBeer/Manganiatokan/Erica:

skriven

Mersmak säger jag bara!!!
Nu vill jag veta:
Vad det lurar för hemligheter i hemmet från -56?
Kan det stå en Gräddfärgad Amazon herrgårdsvagn i en lada som längtar att bli upptäckt?
Kommer prinsen bli befriad får den elaka styvsystern.....?
Allt kan hända i Anna-Lisas Antik affär ;-D

Svar: Hehe. Den som läser får se....
Eli Åhman Owetz

3 Gila:

skriven

Jag har fått förmånen att läsa på förhand och kan säga att det är en sträckläsningsbok och med massor av retroinslag! Rekommenderas å det varmaste!

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

4 kiosktant:

skriven

Det verkar superbra men vill inte tjuvläsa mer då jag väntar på den 13 maj tummen upp för dig

5 Mia:

skriven

Håller med föregående. Började läsa och den verkar så himla bra. Det får bli bara ett kapitel för mig också så länge. Nu har jag något att se fram emot i maj!

Svar: Två kapitel verkar vara ett snitt :-)
Eli Åhman Owetz

6 Christin:

skriven

Började snabbt läsa men nöjde mej sen med två kapitel och spar resten tills jag har boken i min hand i maj.Den är ett måste för retrofantasten!

Svar: Härligt! Tack!
Eli Åhman Owetz

7 Veronica Östman:

skriven

Hej!
Nej jag tänker inte börja "tjuv" läsa... Ser fram emot att ha boken i min hand, blir perfekt ska göra en operation i maj, å sen ska jag sitta på trappen å njuta av din bok! Har lagt den in den på Adlibris så jag klickar hem den direkt när den kommer :)
Ha det gott, hälsningar från ett regnit och snö smältande Elmsta,
Veronica.

Svar: Och Elmsta finns med i Anna-Lisas Antik :-) Lycka till med operationen!
Eli Åhman Owetz

8 Randiga Tråden:

skriven

Ska genast beställa den, så spännande.

Svar: Kul!
Eli Åhman Owetz

9 Tanten på auktion:

skriven

jag började läsa, men slutade redan efter 2 kapitel. Misstänker att det är självplågeri att läsa alla 4 kapitel och sen inte få fortsätta... Det kommer att bli perfekt sommarläsning=) Längtar!

Svar: Haha. Ja, jag vet själv hur jobbigt jag brukar tycka att det är att få läsa ett par kapitel av nästa bok i slutet av en bok. och sedan vänta på resten. Kul att du längtar!
Eli Åhman Owetz

10 RETROknoppen:

skriven

Åh, jag redan ser en kommande tv-film baserad på din bok. Med Helena Bergström i huvudrollen ;) Jättekul - jag kommer att köpa din bok fortast möjligt. Det kommer att bli min första bok, som inte är facklitteratur, på bra tag.
Hoppas att den blir en succë! :)

Svar: Vilken ära att ta sig in bland fackböckerna! Helena B... Hmmm...
Eli Åhman Owetz

11 Maria på tid & rum i Årsta:

skriven

Jag längtar efter att läsa din bok och hoppas och tror att många inköpare inser retrotrenden och köper in ditt verk. Det är bara att se sig om i butiker runt om på stan för att förstå att retro är det nya gamla.
Mönster, möbler, material, glasögon, färgkombinationer, med mera med mera!

Heja dig!

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

12 Linda:

skriven

Åååh, inte nog med att jag vill läsa mer, mer mer! Jag vill ju starta en egen liten retrobutik i en gammal lanthandel också... Det här kommer bli farligt! Jag tror du kommer inspirera många av oss retronördar i sommar!!

Svar: Till sist sitter alla ute i gamla lanthandlar och säljer porslin -)
Eli Åhman Owetz

13 Christofer:

skriven

Nyckelroman eller ej, jag läser gärna Anna-Lisas Antik i verkligheten. "Orosmolnen hopar sig" - underbar formulering!

14 Åsa:

skriven

Otroooligt spännande, så jäkla snopet att inte kunna fortsätta läsa. Härlig miljöbeskrivning, det känns som man är där! Lycka till och hoppas den säljer riktigt bra! Alla dina kontakter i antikhandelsbranchen borde väl ta in den?

Svar: Tack! Ja, någon retrobutik har hört av sig och vill sälja boken. Hoppas på fler!
Eli Åhman Owetz

15 Egensinnigt - Linda:

skriven

Hej, Eli!
Jag har med en recension av din bok i dag i min blogg. Kika in om du är nyfiken!

Länk direkt till inlägget: http://blogg.egensinnigt.se/recensioner/recension-anna-lisas-antik-av-eli-ahman-owetz/

PS. Kommer det någon fortsättning?
/Linda

Svar: Tack för en fin recension! Får jag möjligen ta en skämdump på din bild med boken och blommorna och lägga den som ett kort inlägg med länk till dig?Och ja, om några veckor börjar jag skriva på uppföljaren!
Eli Åhman Owetz

16 Egensinnigt - Linda:

skriven

Självklart får du det!
Vad spännande! Kan knappt vänta på att få läsa mer! :)
/Linda

Kommentera här: