Varsågod, en affärsidé

Ankdammsgatan, Solna.
Bortanför höghusen till höger ligger Solnahallen, där det hålls
megaloppisar och antik/samlarmässor. Bara på Ankdammsgatan finns flera före detta
butikslokaler som verkar stå tomma, och som skulle passa fint som retrobutik. Och faktum
är att Solna helt saknar en sådan affär. Här finns massor av smålägenheter, det vill säga yngre
medborgare, det vill säga presumtiva kunder i en butik som säljer String och teakmöbler.
Det borde kunna bli en lönsam rörelse.
Så - vem gör slag i saken och öppnar en retrobutik, det enda
som fattas fina Solna?
 
 
 
1 Maria på tid & rum i Årsta :

skriven

Jobbar du hos mig så öppnar jag :)

Svar: Haha! Nej, för hårt arbete för mig. Men filial, smart idé!
Eli Åhman Owetz

2 Tant Emma:

skriven

Önskar jag vågade men är för feg! :)

3 Sven:

skriven

vet inte riktigt vad det är för "fint" med Solna?

Svar: Allt.
Eli Åhman Owetz

4 Undantaget:

skriven

Jag får nog flytta, det hade ju varit jättekul!

5 pärlbesatt:

skriven

Ankdammsgatan är ju ett så fantastiskt namn att bara det är en anledning att vilja ha affär där, förutom hur fint det är i Solna. Medhåll på allt alltså! :)

6 Lena&Micke:

skriven

Om man åker bara en liten liten bit till, till grannkommunen Sundbyberg, så öppnar butiken du efterlyser på Fredsgatan 14 den 10 maj.
Välkommen!!

Kommentera här: