Kom till Antikvärldens dag och bord J10!

Så här stökigt är det nästan på nedre våningen på landet, där jag just nu packar för nästa
lördags begivenhet: Antikvärldens dag. För tredje året står jag i Solnahallen och säljer
retrogrejer. Nittio procent är loppisfynden som aldrig kände sig hemma just i vårt hem.
Som dockskåpsmöblerna på bilden. Jag lär aldrig komma igång med att inreda något
retrodockskåp så nu säljer jag av de möbler som jag har samlat på mig.
 
En busvass badrumsinredning märkt Bambola. Så snyggt att jag funderade över att låta det
bli stilleben i en Stringhylla. Men en toalettstol... njae. Så badrummet följer också med till
Antikvärldens dag.
 
Här har vi två glada gardinlängder från 1970-talet. De tillhör genren "så fina att jag inte kunde låta bli att köpa dem trots att jag ju visste ju att de nog inte skulle passa in hos oss".
 
Och som om det inte var nog med de rosa-orange så plockade jag dessutom på mig fyra längder
likadana fast i blått och grönt. Ska kolla en sista gång om de ändå inte funkar i ett rum här.
Om inte så åker de med till Solnahallen.
 
Pukeberg? Kan vara. Ett vackert set i cryopas, som jag föll för men väl redan då visste att jag
inte skulle ställa fram. Hoppas nu på attt i alla fall få tillbaka pengarna...
 
Vinröd och grå med perforerade skärmar så att det blir
stjärneffekt när den lyser. Men fel i alla våra rum.
Det här börjar bli tjatigt - men kanske känner ni igen
er i mina felköp?
 
Några burkar tänkte jag gräva fram till mitt bord, och så litet annat
smått och gott förstås.
 
Och så var det den när vasen. Jag har ingen aning om glasbruk.
Och som alla andra vill jag ju veta vad det är jag säljer,
för åh, hemska tanke om det är något fint och så slumpar jag
bort den (dagens ilandsproblem...).
Vet du något om den gulspräckliga vasen?
 
Det här är i alla fall jag, och min roman "Anna-Lisas Antik".
På Antikvärldens dag kan du köpa den till specialpriset 149 kronor.
Då får du den signerad av mig. Och som extra bonus: En lagom längd
julpapper från 1960-talet att slå in den med.
Den är faktiskt en himla trevlig present/julklapp till alla som gillar
feelgood-romaner - om jag får säga det själv. Och det får jag ju, eftersom
det är min blogg. (Recension här, UNT).
 
Så, kom till bord J10 på Antikvärldens dag, Solnahallen, nästa lördag
den 7 september. Öppettider: Kl 11-16 (Prenumeranter släpps in kl 9.30)
Köp en bok, pruta åt dig en retropryl - eller säg hej
och visa vad du fyndat.
Läs mer om Antikvärldens dag här.

OBS! Sakerna jag visar i det här inlägget är inte till salu nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 ♥ LILLADOCKAN ♥:

skriven

ÅH! Gardinerna! Ska du inte ha dem så är jag helt klart intresserad!

Svar: Du får komma till Antikvärldens dag. Eller be ngn gå till mitt bord.
Eli Åhman Owetz

2 Allt det gamla goda:

skriven

buhu, jag vill också vara med men jag bor helt enkelt för långt bort! hoppas både försäljningen av prylar och av böcker går som smort, eli!

Svar: Tack! Ja, det är ju en bit hit.
Eli Åhman Owetz

3 ♥ LILLADOCKAN ♥:

skriven

Hade jag bara kunnat så hade jag kommit på studs! :) Lycka till med allt! :)

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

4 form55:

skriven

Nog hade jag velat vara där, men jag var både upptagen och har handlat lite väl mycket nu. Hoppas att det gick bra!

Svar: Nästa lördag :-)
Eli Åhman Owetz

5 S.:

skriven

Det spräckliga får mig att tänka på Järvsö konstglashytta men ändå inte riktigt likt det jag sett, vare sig till form, färg eller storlek på fläckarna.

6 Christin:

skriven

Hade man bara bott närmre så hade det varit en given helgutflykt.Lycka till med försäljningen!

Kommentera här: