Glada vykort i återvinningstider

Där låg de nerstuvade i trasiga papperskassar, längst in i en loppislada. Nästa dag skulle
allt slängas som inte blivit sålt. Jag räddade en trave ungdomsböcker för en krona styck
och gjorde vykort av dem.
 
6 i gänget, en titel från en oskyldigare tid.
 
"Tre flickor och en bil" får mig att osökt tänka på fyra flickor i en bil, Loppomobilgänget
Mangania, Gilsa Grotta, Porslinan och Prylodesign. (Jag kan inte länka från bloggen just nu,
men du hittar dessa fyra intressanta bloggare om du googlar!)
 
"Barbro finner en ö" är med här trots att hon inte blir vykort. Det omslaget är ritat av
Kerstin Thorvall. Hennes illustrationer från 1940-50-tal har en skön känsla som jag gillar.
Någon dag när jag känner mig pysslig igen ska jag rama in det bokomslaget istället.

 
 
1 Tora:

skriven

Fiffig ide.....fina att rama in också.....

2 Nilla:

skriven

Oj vilka titel vissa har haha :)

3 Christin:

skriven

Så många fina omslag och vilken bra idé istället för att bara slänga böckerna.

Kommentera här: