Nu är det bara att vänta och se...

I nya numret av "Antikvärlden" (3/2013) skriver jag krönika och tipsar om alla de facebookgrupper
där kunskap delas generöst av retrointresserade. Gefleporslin (bilden) är bara en av många grupper
som bubblar av glada frågor och kunniga svar.
Men var finns de antika fb-grupperna? Jag väntar med spänning...
 
Det finns mycket retro-godis i det här numret av "Antikvärlden". Bland annat ett hemma hos-reportage
hos ett par som inrett ett gammalt skolhus med en härlig blandning av Eames, Luxus och andra designklassiker, och en intressant intervju med samlaren som har 112 brödrostar (varav en, Åviken typ 312,
är den snyggaste hushållsapparat jag sett på länge.)
1 Lena:

skriven

Och jag väntar med spänning på tidningen så jag kan läsa alla reportage och din krönika :)

Svar: :-)
Eli

2 Gila:

skriven

Ska köpa den i helgen! Tack för tips!

3 lybtar:

skriven

Kanske är de som gillar antika saker lite äldre och uppskattar inte forumet facebook?
Usch det var kanske mycket fördomsfullt.

Svar: Nej, inte fördomsfullt, så är det säkert. Precis som ungdomarna överger facebook. Det är vi mellan 30 och 55 som håller uppe fejan :-)
Eli

4 Christofer:

skriven

Ursäkta, vad är Facebook?
Föreningar med udda intressen brukar ha stencilerade medlemsblad.
För övrigt är det mycket sjuttital just nu i min lokala antikhandel, faktiskt så mycket att jag baxnar.

Svar: Facebook luktar inte lika illa som stenciler, farbror borde prova facebook! :-)
Eli

5 Christofer:

skriven

Jag provade faktiskt på Facebook under några år men kom sedan på att det inte hände så mycket där. Desto mera hände på Tusses blogg, ojojoj. Så jag är en av de få som verkligen har lyckats ta bort sej från Fejan (men man vet ju inte om uppgifterna i alla fall har sparats i något hemligt arkiv någonstans).

6 Flak:

skriven

Hmm jag tillhör det skaran som vägrar f-booka..kalla mig antik men så är det, jag klarar mig bra med blogg istället..och youtube=)

Kommentera här: