Geflekrukorna heter Garden

Lördagens loppisrunda såg ut att ge ett magert resultat. Men på sista stället stod de här fyra
Geflekrukorna/ ytterfodren och glänste. Fantastiskt fint skick, och ett mycket bra pris.
När jag kom hem sökte jag efter dem på nätet, men kunde inte hitta dem.
Vad gör man då?
Jo, man kontaktar Benny på Porslinsbloggen.
Som letade i arkiv och bildbank och kom fram med
en likadan kruka, fast med gröna blad.
Namn: Garden. År: 1957.
 
Alla ni som har oidentierade blomkrukor, kolla in
den Blomkruksskola som bloggarna 50-talskeramik
och Porslinsbloggen gav oss härom året.
Sök på bloggnamnen och Blomkruksskola.
De första sex delarna skrevs av 50-talskeramik,
resterande åtta av Porslinsbloggen.
Där finns:
Bilder! Fakta! Svar på dina frågor!
 
1 Christin:

skriven

Fantastiskt fina krukor. Ser ju helt oanvända ut!
Nu har jag tillbringat ett par dagar i Anna-Lisas sällskap och hoppas på en fortsättning för det var en väldigt trevlig bok.

Svar: Vad kul! Ja, det kommer uppföljare!
Eli Åhman Owetz

2 Yvonne:

skriven

Åh! Snygga blomkrukor!
Ja blomkrukeskolan blev en hit!
Värd att läsa igen ;)

3 Annica:

skriven

Väldigt fina krukor!

4 gila:

skriven

Krukorna är nog de snyggaste retrokrukorna jag sett! Grattis!!!

5 form55:

skriven

Många blomkrukor har man sett i sina dagar, men inte denna modellen!
Det var fler som var med i blomkrukskolan. UE-bloggen och även jag. I mitt inlägg finns även länkar till alla tidigare inlägg hos andra.

http://jjform55.blogspot.se/2010/08/blomkruksskolan-del-22.html

6 pärlbesatt:

skriven

Jag väntar på din bok! :)

Svar: Du får berätta vad du tycker sedan!
Eli Åhman Owetz

7 ellin☮r:

skriven

Har klickat runt lite här och konstaterat att det här är en blogg jag måste följa på direkten! Så jäkla härligt allt ser ut.

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

8 Hanneles bokparadis:

skriven

Gôrsnygga!

9 Secondhandguide.se:

skriven

Hej, älskar krukorna! ja jag älskar nog allt 50 -tal :)

Din blog är fantastisk med, om du vill får du gärna registrera dig på min sida.


Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

10 Tant Emma:

skriven

Fantastiskt vackra! Och du...spännande med boksignering nästa helg. Hoppas det kommer många som köper din fina bok.

Svar:
Eli Åhman Owetz

11 Flak:

skriven

Vilka goa krukor och porslinsbloggen ska man rådfråga om man undrar något...rekommenderas skarpt!=)

Kommentera här: