"Het eftermiddag, juli 1952" - eller vad kan tavlan heta?

Hon hängde där hos Mormors prylar i Norrtälje, och jag föll direkt. Nej, konstnären kunde
inte måla händer, men vilken känsla! Signaturen K. Lundberg (tror jag att det står) har
fångat melankoln hos en kvinna i hennes uthyrningsrum en julieftermiddag 1952. Eller 1949,
kanske, det står inget årtal. Åh, jag är så glad över tavlan.
 
I torsdags var det ju kvällsloppis i Risingeboden, som jag berättade i förra inlägget.
Vi åkte dit, och kom hem med bilen fullastad. Lampetten hade jag bokat sedan tidigare.
Jag tror att kvinnan på målningen hade tyckt om den.
 
Nytt köksbord! Romberna och det röda kommer att göra sig bra i köket i lägenheten.
Hade inte sett Perstorpsplatta med det mönstret tidigare. 700 pix, ett fynd.
 
Och så ett par pallar, för att fullfölja det röda temat denna dag.
Men nu ska jag gå och titta på tavlan igen.
Tjing!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Agneta:

skriven

Många fina saker du fått tag på. Jag har aldrig heller sett det där mönstret på Perstorpsplatta. Fint var det.

2 Christin:

skriven

Fina saker ! Tavlan känns levande.Ovanligt bord. Pallarna föll jag för.Och så då lampan som säkert blir pricken över i hos er.

3 Gila:

skriven

bordet med stort B ! Grattis!

4 enannanhelena:

skriven

Tavlan är verkligen superfin. Håller med om det där melankoliska draget. Och färgerna!

"Apatiskt i BH" är annars mitt enkla namnförslag... :)

/helena

5 Eva, Tinibelli:

skriven

Vilken underbar tavla, väldigt bra gjord. Fin stämning i den.
Ett Fynd!

Eva

Svar: Tack! Ja, det köpet ångrar jag inte.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: