Jämfört med Mio och Ikea

Jag hade ställt en assymetrisk 50-talsskål där istället, men annars är skåpet perfekt.
Det stod på loppisen bakom silorna i Norrtälje hamn för ett tag sedan och jag stod länge
och försökte komma på en plats för det hemma hos oss. Det finns inte riktigt någon
sådan plats. Tyvärr.
 
2 700 kronor, som säkert hade kunnat prutats ner några hundralappar, är inget
loppispris. Men jämfört med Mio och Ikea - vad får du för skåp med sådan
stil, i sådan kvalitet? Se på den välvda överdelen, den ovala spegeln, det lilla
skåpet uppe till höger. Skåpet skulle förgylla vilket sovrum som helst .
Så fint.
 
1 Skaffaren:

skriven

Folk i allmänhet köper skräp i jämförelse Det är ett mysterium att det fortgår.
Hos Mio får du spånskivor klädda i melamin.
http://www.mio.se/produkt/2-Cool-Garderob/M1497878/
Ingen spegel med fasad kant, dock.

2 Christin:

skriven

Ja visst är det märkligt att vi ofta väljer dyrare med sämre kvalitet framför dom här gedigna möblerna...

3 Katarina:

skriven

Hej. Ramlade in på dina sidor och såg att du skrivit om Höganäs-burkar från NK o/höganäs, 2009 -06-18, tror jag du skrev om det. Vet du något mer om de,, de är så fina.

Hoppas
Katarina

Svar: Hej! Nej, tyvärr vet jag inte mer nu än då.
Eli Åhman Owetz

4 Katarina:

skriven

Tack då får jag leta vidare. Mysig blogg du har.

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: