Orange, orange

Ibland får jag orange-begär. I går slog jag till på flera orange saker på Norrskedikas
bakluckeloppis. Fast... sedan när jag kommer hem så inser jag att orange påslakan inte
är min (vår) grej. Så de går iväg till någon mer 70-talsinriktad. Men löparen (som jag hittade
i Finsta för två veckor sedan) stannar definitivt.
 
Snyggspegel! Och hm... jag hade ju egentligen burkförbud... men... den här Luma-burken
för billampor fick inte stå kvar. 10 pix för spegeln, 40 för burken, 10 för Alsterforsvasen.
I bakgrunden skymtar en orange saftflaska, en gul Gundaburk med Kaffe-text och två tillbringare...
 
Visst är de vackra? Den röda (20 pix) är från Plast-teknik och jag hade en likadan
fast utan lock. Den som ska likna kristall (5 pix) är märkt Gelms, ett 016-telefonnummer
och Sweden. Hittar inget Gelms när jag googlar - hjälp mig!
 
Spegelns baksida.
 
Alsterforsvasen med kompisen Plastlampan som jag är litet osäker
på om den ska få bo hos oss. Finns det någon som älskar sådana, säg till,
den kan vara till salu.
 
Jaha - en burk til??? Men den är ju så söt, och med rosor... och, hm, orange... och bara 15 pix...
Ljuvlig duk till köket i lägenheten, 10 pix.
 
Arthur Percys "Casablanca" förklädd till shabby chic. Förmodligen visste inte
säljaren vad de omärkta kopparna var: 70 pix för sex koppar och fat plus
korgen....
 
... som inte är så dum som presentkorg. Fina böcker från 1930-talet, 15 pix styck.
Tja, det var allt från min rejdning av Norrskedika...
Men dte kommer fler bilder därifrån.
Stay tuned!
 
 
 
 
 
1 Gila:

skriven

Kannan i "plastkristall" hade vi i husvagn när jag växte upp....även glas till...ska kolla med mor om de finns kvar och om de är märkta...

2 RETROknoppen:

skriven

Jag får värmeslag av din första bild och det beror väl på min vurm för orange. ;) Jag har ju haft mitt "begär" nu i 10 år. Obotligt, verkar det vara.

Alsterfors-vasen är ju ett fynd men så reagerade jag även på den fina burken med rosor. Mycket fin färgsammansättning!
Hoppas att jag får komma mig iväg till Norrskedika i sommar,,,

3 Flak:

skriven

Orange...lite som Homer Simpson så dreglar jag=)
Orange ha begär...då har jag verkligen den svåra varianten.

4 Christin:

skriven

Jag gillar verkligen orange och dina övriga fynd är jättefina dom med men favoriten är plåtburken med rosor som finns kvar här sen jag var barn.
"Kristallkannan" har jag i en större variant med samma namn under. Hade för mej den fanns på bild i Bruksföremål av plast, och jodå på sid 21 fast där står att SPI är tillverkaren.

5 Otilia:

skriven

Vad fina fynd!

6 Kerstin:

skriven

Min favoritkopp! Casablanca! Jag har 8 st och de är verkligen vackra. Mamma köpte dem med personalrabatt då hon, eller kanske en släkting, arbetade på Porslinan i Karlskrona.

7 GELMS:

skriven

Hej
Hittade din fråga idag och , vi finns!
Vad vill du med din förfrågan?
Företaget finns och tillbringaren tillverkas fortfarande.
Mvh
Lars-Erik

Kommentera här: