Fiskade upp en kul idé

Vingens Återbruk, torsdag. Ett bord fullt av saker man inte vill ha. Men - en kul
idé med udda fiskfat i glas som förrättstallrik. Det var ju poppis med fat i form av fiskar
under 1950-70-talen och man hittar många av dem för en femma
elle tia på loppis. 
 
En braxen? Jag ska nog börja plocka upp de skojigaste fiskfaten jag ser på loppisarna.
"Löjromstoast på conversation piece" blir förrätten på middagarna i höst.
 
 
 
1 Christofer:

skriven

En av de originellaste pressglasserviser jag sett hade texten "DUKA MED GLAS" inpressat.
Till de fiskformade tallrikarna passar det bra med en butelj Pescevino (just det, flaskan i form av en fisk).

2 Tant Emma:

skriven

Vilken kul idé!

3 Bosse:

skriven

Tror inte det är Braxen. Flundra eller Spätta borde det nog vara.


4 Gila:

skriven

Vingens öppettider ? Har alltid varit stängt de få gånger jag haft vägarna förbi...

Svar: Ons-fre 12-17.
Eli Åhman Owetz

5 precis en sån:

skriven

Håller med om att det var en kul idé! Är själv ganska trött på att alla delar ska vara likadana vid dukning.

Svar: Ja , man kan tänka sig ganska lugna tallrikar och sedan en crazy blandning av firrar.
Eli Åhman Owetz

6 enannanhelena:

skriven

Jag som varande en glad lax - nåja, en second hand-själ född i fiskarnas tecken i alla fall - tycker också att det är en strålande idé!

Som du säger Eli, överallt ser man de genomskinliga fiskarna simma omkring i de dammiga loppishyllorna.

Och så är det ju nyttigt också. Fisk!

:)
/helena


PS Grattis till boksläpp, servisfynd och en enkel, men fin layout på bloggen!

7 Ina:

skriven

Precis samma modell som fiskfatet på den övre bilden har jag två av! Superfint med fiskfat! <3

Kommentera här: