Ny design, samma decennier

Plötsligt kändes blogg.se-mallen "Retro röd" så gammal och dammig. Helst skulle jag vilja ha
någonting riktigt busvasst, men efter att ha studerat några "så gör du en egen header"-videor
så bestämde jag mig för KISS-metoden (Keep It Simple, Stupid). Retrodecennierna är så färgglada
att de klarar sig med enkel vit bakgrund. Så nu kör jag så här ett tag.
Men... berätta gärna om era byta header och bakgrund-erfarenheter.
Är det enklare än jag tror?

1 Larsson:

skriven

Det är texterna och bilderna som räknas - inget annat. Detta utesluter för det ju inte en snygg logo och en enkel snygg bakgrund tex. Men, oftast gäller - ju enklare dess bättre.

Svar: Ja, fast litet elegans i enkelheten är ju inte fel :-)
Eli Åhman Owetz

2 amanda:

skriven

Snyggt, det är alltid kul med omväxling. Om du inte vill ha vitt kanske ljusgrått och grått i en retromönster kan vara fint?

3 Sofia:

skriven

Jättefin våruppfräschning! Men det är faktiskt enklare än man tror att fixa till sin blogg :D

4 Christofer:

skriven

Jag har hittat en bugg. Kommentarsfältet kommer inte ihåg mig, så jag får skriva i namn, e-post och hemsida gång på gång.
Förresten är min blogg Tusse Skriver, trots att den finns kvar under samma adress, inte särskilt aktiv längre. På YouTube-sidan händer åtminstone något då och då.

5 Ann-Charlotte:

skriven

Enkelt med vitt. Snyggt!

6 Göta:

skriven

Verkar kopierat från Trendenser

Svar: Designen? Den är en av standardmallarna på blogg.se. Inte särskilt originell, men hel och ren.
Eli Åhman Owetz

7 Viola_T:

skriven

Något helt annat, nytt. Som du säger, retrodecennierna är färggranna och en vit bakgrund blir super till prylarna på bloggen.
Fint!

Kommentera här: