Snart kommer min roman Anna-Lisas Antik

Inläggen på Femtiotalsjakten har varit färre det senaste året.
Men det finns en anledning, tiden har inte räckt till. Jag har skrivit en roman.
"Anna-Lisas Antik" handlar om Anna-Lisa Johansson, en tjej som gör
verklighet av sin dröm. Hon lämnar kontorsjobbet i Stockholm för att öppna
retrobutik i en nedlagd antikhandel i Roslagen. 
Det är en feelgood-roman med förvecklingar. Jag kallar själv genren retroromantik.
I maj kommer "Anna-Lisas Antik" ut, på förlaget Orda
Stay tuned...
PS. Det glada, härliga omslaget har illustratören Jenny Holmlund gjort.
 
Nu finns Anna-Lisas AntikBokus.com, Bokia.se och Adlibris.se.
Preliminärt utgivningsdatum 13 maj. På sajterna ovan kan du läsa mer om
romanen och bevaka utgivningen, så att du får ett mejl när boken finns att beställa.
 
 
1 Gila:

skriven

Grattis!! Det är verkligen skoj!

Svar: Tack!
Eli

2 amanda:

skriven

Grattis! Kul med en fellgoodroman om retroromantik!

Svar: Tack!
Eli

3 Re-dizain:

skriven

Jättekul Eli och stort grattis! Det blir jättespännande att få läsa, troligtvis blir det inte svart att identifiera sig med Anna-Lisa ;-)

Svar: Haha, nä jag tror att de flesta retromänniskor kommer att känna en viss samhörighet :)
Eli

4 DeBeer/Manganiatokan/Erica:

skriven

Härligt med en riktig bok när digitala medier oftast får huvudrollen :-D

Svar: Haha. Ja, men inget går upp mot papper!
Eli

5 Ida:

skriven

Vad roligt! Stort grattis! Den måste jag läsa :)

Svar: Tack! Ja, det måste du! :-)
Eli

6 Undantaget:

skriven

Grattis! Jättekul, ser fram emot att läsa om ens egen dröm!

Svar: Tack!
Eli

7 Veronica Östman:

skriven

Grattis jätte kul! Den ser jag fram emot att läsa, fin bild till framsidan också!
Ha en bra vecka, hälsningar Veronica från Elmsta.
(det var mig och min son som du hjälpte att spåra ursprunget på en burk med djur på, tack igen :) )

Svar: Tack! Vad roligt att höra av dig igen!
Eli

8 Anta Snaque:

skriven

Den måste jag läsa! Spännande! Grattis och lycka till!

Svar: Tack!
Eli

9 Elin:

skriven

åh va kul! grattis!! den ska jag köpa när den kommer ut, ser framemot den! :D

Svar: Tack!
Eli

10 Randiga Tråden:

skriven

Grattis, precis vad jag behöver. Jättekul.

Svar: :-)
Eli

11 Fammo:

skriven

Grattis! Vill absolut ha ett ex, kan man få den i Finland el kan den beställas?

Svar: Den kommer att finnas på Adlibris.
Eli

12 Tanten på auktion:

skriven

Åh, vad roligt! Längtar tills den kommer ut, då ska jag läsa och drömma vidare om min framtida retrobutik;)

Svar: ;-)
Eli

13 Tant Emma:

skriven

Fantastiskt! Grattis till romanen :)
Den ska läsas. Kommer du hålla releasefest?

Svar: Tack! Njae, det blir nog ingen releasefest.
Eli

14 Ann:

skriven

Kommer definitivt köpa! Låter lite som Vickis vintagebutik (som jag läste innan jag själv öppnade butik samt nu efter att jag öppnat och kunde identifiera mig lite mer). Bra jobbat och grattis!

Svar: Den måste jag läsa, har missat! Tack för tipset!
Eli

15 Retrolux:

skriven

Jag kan knappt vänta! Så roligt! Jag har också en liten dröm om att skriva en bok, kanske en dag... :)
Grattis! Den ska jag verkligen köpa när den kommer ut!

Svar: Skriv den!
Eli

16 Viola_T:

skriven

Det var en lite annorlunda touch - retroroman. Toppen! Kul!!!

Svar: Ja, en förbisedd genre :-)
Eli

17 Christin:

skriven

Så kul! Grattis! Längtar tills maj månad.

Svar: Tack!
Eli

18 Loppismormor:

skriven

Åh vad spännande! Det ser jag fram emot =)

Svar: Kul!
Eli

19 Anna:

skriven

Men vad kul!!! Grattis! Ser fram emot att läsa den till våren.

Svar: Tack!
Eli

20 agata:

skriven

Å, så spännande med en bok!

Jag har svarat på en sån där bloggutmaning med några frågor. Och nu är jag nyfiken på dig.

Kolla in länken till min blogg!

Svar: Ska kollla!
Eli

21 Kristian:

skriven

Fantastiskt va kul! Nästan vad jag har gjort. :-)

Svar: Vad har du gjort...? Berätta!
Eli

22 mammauggla:

skriven

ÅH, öppna antikhandel i den nedlagda affären i Söderby! Jag ser nog att det är den du sneglat på:)
Jag är på när boken blir verklighet! Ulla

Svar: :-) Litet likt, kanske.
Eli

23 ♥ LILLADOCKAN ♥:

skriven

Wow, vad roligt och spännande! Grattis i massor! Den ser jag fram emot att läsa :)

Svar: Tack!
Eli

24 Annica:

skriven

Vad roligt! Grattis!

Svar: Tack!
Eli

25 prylodesign:

skriven

Grattis Eli, vad roligt!

Svar: Tack!
Eli

26 Kristian:

skriven

Retrorummet :)

Svar: Va? Det har jag missat. Butik, alltså?
Eli

27 Kristian:

skriven

Japp. :) Finns även på instagram. @retrorummet

28 Gunnel:

skriven

Vilket härligt omslag. Man blir intresserad.

Svar: Ja, jag älskar omslaget!
Eli

29 Anonym:

skriven

Vad imponerad jag blir! Den ska läsas.

Svar: :-) Tack!
Eli

30 Ann Al:

skriven

Bra jobbat!! Hoppas den blir framgångsrik!
/E-A

Svar: Tack!
Eli

31 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Det är inte 1 april så det måste ju vara sant. Vad jättekul. Grattis!

Svar: Haha. Ja, det är sant! Tack!
Eli Åhman Owetz

32 ulrika på leta retro:

skriven

Boken är numera promotad i ett inlägg på min blogg

Svar: Jag såg det. Tack!!!
Eli Åhman Owetz

33 Lotta:

skriven

Åh så fantastiskt roligt! Ett stort grattis till boken!!

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

34 Christofer:

skriven

Så roligt! Den vill vi självfallet läsa.
Personligen är jag inte så förtjust i begreppet feelgood, men jag antar ändå att den kommer att slå en bro mellan Roslagen och Södertörn, här finns ju också antikhandlar.

Svar: Haha. Ja! En brobyggande roman, får jag kalla den för.
Eli Åhman Owetz

35 Katarina:

skriven

Kommer att tänka på Lotta-böckerna när jag ser omslaget... (Merri Vik) Får väl läsa om dem så länge, i väntan på din bok som absolut ska inhandlas!

Svar: Ja, jag tycker att Jenny Holmlund som ritat omslaget lyckats så fint med retrokänslan. Tja, man kanske skulle läsa om Lotta-böckerna?
Eli Åhman Owetz

36 Rosita:

skriven

Hoppas att det blir försäljningssuccé. Läser din blogg med stor behållning.

Svar: Tack! Vad roligt!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: