Efterlysning: Louise Fougstedts "Gingham"

Det kom ett mejl till Femtiotalsjakten:
"Hittade din blogg när jag sökte efter information om Louise Fougstedt och hennes mönster "Gingham".
Kollektionen lanserades vid H55 men vet ej om detta mönstret var med redan från start. Trist att det finns
så lite skrivet om dessa designers och deras verk. De förtjänar få uppmärksamhet!
Kanske du kan tipsa mig om någon som kan sälja tyg eller gardinlängder i detta mönster?
Har idag fyra gardiner men skulle behöva ytterligare två till mitt sommarhus."
Marcus

Vilket ljuvligt mönster, Gingham. Jag hade aldrig sett det tidigare.
Kan någon av Femtiotalsjaktens läsare hjälpa Marcus med uppgifter om mönstret,
och kanske till och med berätta var han kan hitta två gardinlängder till?



 
1 Tant Emma:

skriven

Ingen aning men urgulliga var de minsann!

2 Gila:

skriven

Jag ger honom rådet att maila bild till Designarkivet.se

Svar: Smart.
Eli Åhman Owetz

3 Kristina Sundkvist:

skriven

Jag har precis de gardinerna om intresse finns.

Svar: Kan jag mejla Marcus din mejladress?
Eli Åhman Owetz

4 Kristina Sundkvist:

skriven

Ja såklart jag har 4 stycken såna Gardiner, verkar vara svåra att hitta.

Tack för hjälpen :)

Svar: Tack, jag mejlar honom!Eli
Eli Åhman Owetz

5 Marcus Brännström:

skriven

Tack Eli för hjälpen! Genom efterlysningen här har jag fått tag på ett gardinpar i mycket fint skick. Tack till Kristina Sundkvist för en god affär! :)

Svar: Vad roligt!!!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: