Nu har våra trädgårdsstolar fått ett 1950-talsbord


Stolarna hittade vi förra året. Jag har funderat över vilken sorts bord som skulle passa till.
Häromdagen kunde jag sluta fundera. Det blå 1950-talsbordet (originalfärg!) med lätt rundade
långsidor dök plötsligt upp. Nu står det vid Gula knuten på gården och bildar ensemble
med stolarna.
 
Bra med litet yta också, när man är papperstidningsläsare.
Bordet fanns, precis som stolarna, i Risingeboden i Gimo.
1 LoppisListan:

skriven

Supersnyggt!!

2 pärlbesatt:

skriven

Guuud så fint! Avis!

3 Lena:

skriven

Hur snyggt som helst!!

4 S:

skriven

Åh det här är minnen för mig från min barndom hos Mona morföräldrar! Precis sådana stolar, en champis, tigerkaka och nybakat bullar :)

5 Otilia:

skriven

Ursnyggt! Ett sånt bord har morfar och mormor också, tyvärr sjuttiotalsbrunt efter ommålning.

6 anna / sakletaren:

skriven

Ursnyggt! Ska absolut besöka Risingeboden när vi är i Öregrund i sommar.

7 G I N A ~:

skriven

snyggt! :)

8 Christin:

skriven

Vilken snygg sittgrupp!
Vi hade bordet i rött i kolonin när jag var barn, men inte så tjusiga stolar till.

Kommentera här: