Ny butik i Norrtälje - och vi fyndade direkt


Kan man ha för många sideboards? Tja, det beror väl på hur många rum man har.
Ett till kan vi i alla fall klämma in när vi snart flyttar till landet. Så när vi fick syn på det här
i Norrtäljes nya antik/retrobutik Begagnade hem så slog vi till.
2 800 kronor för en praktisk möbel i fint skick, från tiden då hantverk och skönhet gick hand i hand,
det kallar jag prisvärt (jfr Ikea, Mio, Staland).
 

"Och så tar ni inte bort det fina hyllpapperet!"
 

Ett ung par driver butiken, som är ett välkommet tillskott i Norrtäljes
antik- och retroutbud. Det är roligt med en fint arrangerad
blandning av antikt, retro och nyare. Laminon trivs med sitt sällskap.
 
En reklamskylt i kartong. Egentligen visar jag den här bilden bara för
att ni ska se vårt fina sideboard en gång till.


Ett bord med kerub, någon?
 
Söt byrå, fin stol. Och en kägla!
Den här butiken blir farlig för vår ekonomi, det känner jag
redan.
 
Stockholmare! Gör en utflykt till Norrtälje en lördag.
Här hittar du:
Norrtälje Begagnade Hem (detta inlägg), Roslagsgatan 2.
Mormors Prylar (butik med retroporslin och -keramik med mera), Tillfällegatan 2
Loppisen i hamnen bakom silorna (allt från jugendmöblemang till Kockums och porslin)
Pingstkyrkans loppis (möbler, porslin, prylar, tyger, kläder) , Braxenvägen 5, Görla industriområde
Returskänken, (porslin, tyger, prylar, tavlor, möbler) Astrid Lindgrens gata 1, Campus Roslagen
Alla utom Pingstkyrkans loppis når du till fots. Upp till Görla är det en bit, dit vill du åka.

Fika?
Tösses har godaste brödet. Café Hörnan mysigaste miljön.
 
 
 
1 kiosktanten:

skriven

Jättefint sidebord ni köpt gillar även kerub bordet
det mesta såg fint ut.
Man blir fikasugen av att läsa om kondisarna.

2 Monet:

skriven

Känner igen Stringljusstakarna!

Svar: Inte String men de är fina. Av Gunnar Ander, Ystad Metall!
Eli Åhman Owetz

3 Randiga Tråden:

skriven

Tack för tipset, så mycket fint.Dit ska jag ta mig vid nästa besök i Norrtälje.

4 Randiga Tråden:

skriven

Tack för tipset, så mycket fint.Dit ska jag ta mig vid nästa besök i Norrtälje.

Kommentera här: