Fina fotoramar från förr

Mamma i hatt på 1920-talet, pappa två decennier senare. En okänd kvinnlig släkting och en
loppisfyndad herre från förra seklets början. Alla ser bra ut i gamla vackra ramar.
Jag har svårt att lämna kvar fotoramar på loppisar. Så det börjar bli några stycken
i gömmorna nu.
 
Den okände herrn i sprucken ram. Men de två porslinsramarna är så vackra, ett ljuvligt
loppisfynd. En dag ska jag fixa baksidan på den främre så att båda kan stå upp.
 
Rosor! Och en släkting på pappas sida. Ramen är rustik och romantisk på samma gång.
Valde man ram efter den avfotograferades personlighet? Jag tror inte det, men det är
en intressant tanke. Eller hur?
 
Ett gammalt album i nyskick, med florstunt papper mellan sidorna. En dag, när alla serier
på Netflix är sedda, veden färdigklyvd och tredje romanen skriven och...
Ja, en dag när precis allt är gjort - då ska jag sätta in bilder i ramar och fotoalbum.
 
1 Anta Snaque:

skriven

Väldigt vackra ramar, perfekta för foton av nära och kära. Och en fin prydnad i/för hemmet.
Fortsatt trevlig påskhelg!

2 christofer:

skriven

Mamma på 20-talet ... Törs jag påstå att ni är väldigt lika varann :-)

Svar: Haha. Jo, så är det nog.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: