Trenden som växer mest just nu: Retrotyger

Jo, så är det. Och i senaste numret (5/14) av tidningen Antikvärlden hittar du sju sidor om retrotyger.
Maria Carlsén, som har bloggen Gilas Grotta, och jag har tillsammans kartlagt trenden. Vi berättar
vilka tyger och formgivare som är mest åtråvärda, och hur du bäst tar hand om tygfyndet från
loppisen i helgen. Tyget på bilden hittade jag själv på en loppis, men jag har inte lyckats få reda på
formgivare eller fabrik. Kanske du vet?
 
Här är ett anonymt tyg till. Genom efterlysning i en av de härliga tyggrupperna på facebook
fick jag i alla fall veta att det är från sent 1970-tal.
I sommar lär konkurrensen om retotygerna på landets alla loppisar bli hårdare än någonsin.
Känner du en vass armbåge i sidan... så kan det vara jag.

1 Gila:

skriven

Ja det ska bli intressant att se hur det går med tygerna i sommar....;-)

Kommentera här: