En kopp för varje kapitel

Ja, jag skulle faktiskt kunna dricka mitt kaffe ur en ny kopp varje gång jag börjar på ett nytt kapitel
i uppföljaren till "Anna-Lisas Antik", där jag är inne på sluttampen nu.
Det finns en del i skåpen...
Men oftast väljer jag någon av de här uddakopparna, efter humör och vad kapitlet
ska handla om. I dag blir det textredigeringskoppen Röd Aster (Gefle), den i mitten med de
röda ränderna. Jag ska skriva om ett kapitel som jag inte är
nöjd med. Då behövs Aster som stöd.
Ni ser, med början näst längs fram till vänster: "Wexiö guld", Gustavsberg, "Delikat", Rörstrand,
"Groblad", Gefle, gul Anonym, "Röd Palma"; Rörstrand, "Grön Flox, Gefle (Helmer
Ringström), "Regina", Karlskrona, "Hellas", Gefle (också Helmer Ringström).

Vad dricker du kaffe eller te ur när du jobbar?

1 Tidsrommet:

skriven

Koppen bakerst med blå blader er "Groblad" fra Gefle, dekor av Barbro Löfgren-Örtendahl.

:)

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

2 DeBeer/Manganiatokan/Erica:

skriven

Antingen en ljust olivgrön tekopp i modell AU av Lillemor Mannerheim från Gefleporslinsfabrik eller Nespressos egna kaffekoppar :-)

3 Gabriella:

skriven

Läste just ikväll ut din underbara bok och blir SÅ glad att höra att uppföljaren är på gång! Jag älskar miljön och människorna i Anna-Lisas Antik och ser verkligen fram emot att återvända dit. Hurra! Och vilka fantastiska koppar - inspirerande på så många plan.

Svar: Tack!!!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: