Vinn en kärleksroman att ge bort på alla hjärtans dag!

Tycker du om någon som tycker om kärleksromaner?
Var med och tävla om ett signerat exemplar av min roman "Anna-Lisas Antik", så har du en
present att ge bort på alla hjärtans dag!

Tävlingen är enkel:

Berätta i en kommentar till det här inlägget vilken som är den bästa kärleksroman du läst
(och gärna varför).
Tävlingen pågår fram till kl 18.00 nu på söndag den 9 februari. Då drar jag en vinnare
som får ett mejl.
På måndag skickar jag boken till dig, eller till den du vill ska ha boken.
(Och ja, man får ge sig själv presenter :-)

UPPDATERING:
Och den vars kommentar drogs i lottningen är... trumvirvel...
Marie (som bloggar under namnet tantmian)! 
Vinnarmejl är på väg.

TACK alla som deltog! Så fort jag har skrivit klart uppföljaren
till "Anna-Lisas Antik" ska jag skaffa några av böckerna ni tipsat om.




1 Gitte:

skriven

Altså.

Det här har jag INTE erkänt... det riktigt vrider sig inom mig av skämsel... men jag är helt torsk på Mary Jo Putney, en riktig riktig riktig kioskkärleksförfattare av värsta sort. Men hon målar så fantastiskt fina vyer med ord så jag helt försvinner ur tid och rum. Namnen på dem minns jag inte, har både läst ett par böcker och några följetons i någon veckotidning.

Och ... jag kommer neka om någon frågar mig. Det här händer inte men vad gör man inte får att få ett exemplar av din bok?

2 Gunilla Wetter:

skriven

Utan tvekan Kristin Lavransdotter av Sigrid Undset. Hon skildrar en strakkärlek som står sig från första förälskelsen genom äktenskapets mödor under hela Kristins liv i 1300-talets Norge. Den röstades fram av radiolyssnarna som bästa kärleksromanen 1959 och det står sig ännu.

3 Alexandra:

skriven

Hej! Den bästa romantiska boken jag läst är Alex Schulmans bok "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött". den är så fin att jag läser den gång per år faktiskt, ibland tom tre.
Jag fann min kärlek nu i augusti efter flera år som singel och vi har gemensamt att vi gillar loppis! Så klart väldigt nyfiken på boken också!

4 Petrine jakobsson:

skriven

Jag är djupt rörd av romanen Karin månsdotter skriven av Mika waltari. Susan kays Elisabet och fhilippa gregorys böcker om släkten boleyn. Otroligt fängslande läsning!!!

5 Maud / En bok om dagen:

skriven

Jag tycker ofta att det senaste jag läst är det bästa, men "Förr eller senare exploderar jag" har legat högt på listan över bra kärleksböcker ett tag nu. Omöjliga förutsättningar och fantastiskt mod finns i den berättelsen.
Om jag vinner din bok tänker jag ge den till mig själv. :-)

6 DeBeer/Erica:

skriven

Inget snack om saken:
Outlander (7st tegelstenar) av Diana Gabaldon..... *Suck*...!!!
Historien handlar om Högländaren Jamie och Claire (en sjuksköterska från andra världskriget) som av misstag hamnar i 1700-talets Skottland..... Bokserien utspelar sig i tiden mellan klankrigen i Skottland och amerikanska inbördeskriget.

7 Marie Lindblad "tantmian":

skriven

Måste säga "God natt mr Tom" även om det är en ungdomsbok och inte handlar om man/kvinna kärlek. Utan den äkta kärleken att bry sig om en människa och ett barn även om det inte är ens biologiska.

8 Ann-Charlotte:

skriven

"Driver dagg faller regn" av Margit Söderholm. Herregud, undrar hur många gånger jag läst dem...
Handlar om förbjuden, omöjlig kärlek mellan fin flicka och byns spelman. Såå romantisk!
Finns filmad också, gammal svensk svartvit film när den är som bäst.

9 Anna:

skriven

En bok som fastnat i mitt hjärta är "Tätt intill dagarna" av Mustafa Can. Kärleken till en mor är bland det starkaste.

10 Annica:

skriven


Hmm...jag läser massor av böcker om allt möjligt och har många favoriter. Men jag väljer att svara hela Bröllops-serien av Nora Roberts. Förutsägbart feelgood när det är som bäst, skönt att bara koppla av med ibland. :) Och självklart skulle jag behålla din bok själv :)

11 Carita Liljendahl:

skriven

Jag läser nästan inga kärleksromaner, men jag älskar Åke Edwardsons böcker om kommissarie Erik Winter. Och hans kärlek till Angela och barnen är fin tycker jag.

12 Ullis Lindh:

skriven

Bästa kärleksromanen jag läst är en gammal goding....Törnfåglarna av Colleen McCullough. Ska det vara en svensk författare, det är ju roligt så blir det boken "bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson.

13 Veronica Östman:

skriven

Erik Erikssons romanserie om kvinnorna i familjen Nygren, å deras liv å kärlek som tar sin början 1799 i en storm på Ålands hav. Det är fyra böcker i serien, fantastiska att läsa å roligt när det är här "hemma", fint att det handlar om kvinnorna och deras liv med allt vad det innebär. Läs dem om du inte redan gjort det!
Veronica/

Kommentera här: