Burkar tar sig alltid in (suck)

Rensade bland burkarna vid flytten. Hade redan många på landet. De här och några till fick följa med. Burkar behöver inte vara gamla, jag är väldigt förtjusta i de där höga illustrerade pastaburkarna till exempel. Nu finns det verkligen inte plats för fler burkar I vårt hem. 
Men. Vad händer då i dag när jag unnar mig en loppisrunda? Jo, det här:
 
En Iraburk som jag bara inte kunde låta bli. 120 kronor på Huvudsta loppmarknad. Finfint skick. 
Jag får helt enkelt börja köra "en in,en ut". 
En av burkarna där hemma lever farligt nu. 
 
1 Anna-Lena:

skriven

Om du vill skulle jag kunna "förbarma mig" över Mariekexburken... ;) då blir du i alla fall av med den...

Svar: Haha. Nej, just den sitter säkert. Men tack för omtanken :-)
Eli Åhman Owetz

2 Larsson:

skriven

Fast man KAN ju stoppa de små burkarna i de större (lite som ryska dockor) Då får man plats med fler ;-)

Svar: Ja. Fast då ser man ju inte en del av dem. Men en tänkvärd idé.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: