Filtarna var bästa fyndet

Ett par loppiga filtar, tänkte  publiken på auktionen i lördags. Utom min man, som känt på de två
gigantiska filtarna i ren ull som låg slängda i en fåtölj. Sett hur oanvända de verkade vara.
Och sett etiketten.
Två Hälsingefiltar för 100 kronor plus 25 pix i slagavgift.
Vårt bästa fynd på den auktionen.
 
Nej, så här ser de inte mycket ut för världen. Men ni ser ulligheten på första bilden, och de är
så stora att man kan dela på en filt i tv-soffan.

Och så en vacker Nordiska Kompaniet-etikett.
Bara en sådan sak!
 
 
1 Larsson:

skriven

Mums!

2 Tora Eliasson:

skriven

Finns inte skönare än gamla tjocka helyllefiltar...varmt å gôtt....

3 Min KuriÅsa Värld:

skriven

Superfina plädar! Härligt med sån kvalité. Grämer mig fortfarande intensivt tre dagar senare för att jag lämnade kvar ett beige fårskinn på loppisen sist. Kostade 150 kr... Herregud, hur tänkte jag?!! Eller det var väl det jag inte gjorde;)
Kram Åsa

Svar: Håller tummarna för att ett nytt fårskinn kommer i din väg!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: