Hur träffade du Anna-Lisa?

Välkommen till Femtiotalsjakten, du som läst min roman "Anna-Lisas Antik" och hittat bloggen
i presentationen av mig på bokens baksida. Just nu skriver jag på den sista femtedelen
av uppföljaren och är framme vid kapitel 41.
Då och då droppar det in ett trevligt mejl, eller en
kommentar här på Femtiotalsjakten, från någon som läst "Anna-Lisas Antik".
De dagarna får jag ett extra flyt i skrivandet.
 
Just nu lever jag min dröm. Min man och jag har flyttat till gården i Roslagen
där jag växte upp. Jag sitter och skriver med utsikt över den lilla insjön som gett inspiration
till Söderbergasjön i boken.
"Anna-Lisas Antik" utspelar sig ju i Roslagen, men jag har lagt till några påhittade platser.
I uppföljaren (som jag inte bestämt namn på ännu) blir vi förstås kvar i Roslagen, där
bland annat Söderbykarl och vackra Roslagsbro kyrka dyker upp. 
Jag kan avslöja att en ny spännande person tar stor plats i bok nummer två.
Och att vi går bakåt i tiden.
 
I dag är det redigeringsdag. Jag ska läsa igenom de 41 kapitel som jag hittills skrivit, leta fel
och saker som inte hänger ihop, försöka läsa som en läsare och känna efter: Är det här tillräckligt 
intressant för att jag ska fortsätta till nästa kapitel?
Vi har en hylla i skåpet med udda koppar. Jag väljer kopp efter uppgift och humör.
I dag passar den vackra, stringenta Geflekoppen Röd Aster när jag ska
vara sträng textredigerare.
 
Och nu till frågan i rubriken.
Som många andra debutanter (och kanske Camilla Läckberg gör samma sak, vad vet jag) sitter
jag och söker biblioteksstatisitk på nätet. Blir lycklig när jag ser sådant här.
Och undrar, vem är personen som inne i Ljusdals bokbuss valt att låna hem
just min bok? Och hur har hen fått reda på att romanen, utgiven på litet förlag
och inte recenserad i så många tidningar, finns?
Genom någon retroblogg, tips från vän, notis i antik/retrotidningar?

Jag skulle väldigt gärna vilja veta.
Hur träffade du Anna-Lisa?
 
1 Gila:

skriven

Jag är också nyfiken så skriv nu....;-)

Svar: Haha. Ja, jag ser på besöksstatistiken också att fler läser bloggen nu än tidigare ett tag trots att jag gör färre inlägg. Är Anna-Lisas läsare blyga? :-)
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: