Trendspaning: Träpussel

"Ett träpussel", sa Bill.
"Ett pussel i trä", sa Bull.
De senaste veckorna har jag sett en facebook-annons där någon butik (glömt vilken, kan det ha varit NK?)
gjorde reklam för ett lager av gamla träpussel, jag har haft loppis där en samlare frågade efter
gamla träpussel, jag har sett gamla träpussel flimra förbi i en artikel och en vän skriver om att
lägga pussel i flera statusuppdateringar på facebook.
En slump?

Nej, jag tror att jag sett de första tecknen på en trend. Vackra, hantverksmässigt gjorda,
träpussel passar in i återvinningstrenden (och retrotrenden). De är dekorativa och kan bli fina tavlor.
Och än så länge är de gamla pusslen överkomliga i pris. Cirkuspusslet kostar 55 kronor
hos Kajsa Adelöw i Älmsta.


I samma butik fanns det litet äldre pusslet på första bilden, kärleksfullt nött.
Jag gissar att det heter "Pelle Svanslös födelsedagskalas".

Vad tror ni, ser vi en träpusseltrend?
 
1 Jenny:

skriven

Jag älskar gamla träpussel och hoppas lite att det inte blir så trendigt att de blir svindyra! Om du återfinner annonsen om gammalt pussellager så säg till, det lät superspännande!

2 Eva Solid:

skriven

Jag tror på gamla fina träpussel, eller förresten jag har nog alltid trott på gamla fina träpussel.
Allt gott

3 Christin:

skriven

Trevlig trend! Ofta fina färger och motiv.

4 Jasmine:

skriven

Träpussel, det var inte igår. Nu sitter "alla" barnen framför en surfplatta o spelar, lite trist :/

Svar: Snart sitter hipsterbarnen framför ett träpussel :-)
Eli Åhman Owetz

5 Gila:

skriven

Träpussel istället för ipad är det nya hippa ;-)

Kommentera här: