Två nya böcker - tre busvassa omslag

Biografin "Stig Lindberg. Formgivaren och människan" (Historiska Media)
tar avstamp i västerbottniska Bygdeträskliden år 1883, då "Stickans" far Helof föds.
"Journalisten Anna Larsdotters biografi sätter in Stig Lindberg i sitt sammanhang
– en tid då Sverige genomgick en dramatisk utveckling mot modernitet och välfärd",
skriver förlaget i ett pressmeddelande.
Mer om Stig LIndberg än i någon tidigare bok utlovas. Spännande.
Och boksläppet kommer naturligtvis att ske på... Gustavsbergs porslinsmuseum.
 
Efter succén (ja, i alla fall publicitetsmässigt, antal sålda böcker har jag inte kollat)
"Svenska serviser 1950-75" kommer nu Michél Carlsson och Urban Orzolek med
"Svenska kaffeserviser 1920-80" (Ica Bokförlag). Den känns faktiskt ännu mer intressant,
tycker jag som gillar flera av Gefles och Karlskronas 1940-talsserviser skarpt. 
Och omslaget med Geflemästarens Helmer Ringströms "Zenit" är ju ljuvligt.
Även denna bok släpps i april.
 
Ja, och så kan jag ju inte låta bli att pråma för min egen roman
"Anna-Lisas Antik" (Förlaget Orda), som kommer i pocket i april.
Redan nu kan du bevaka den hos alla nätbokhandlar.
Illustratören Jenny Holmlund som ritade omslaget till den inbundna boken har slagit till
än en gång, och gjort det mest retro-feel good-bakelsesöta omslag jag
någonsin sett. Retrobloggen Ljuva 50-tals omdöme "... så mycket feel good att man
nästan kokar över." är jag också väldigt glad över.
Retroromantik kallar jag min egen genre, och i dagarna blir jag helt klar
med uppföljaren, som är planerad att komma ut i höst.


1 Magnus / Mabjo:

skriven

Det kommer väl även en ny bok om Rörstrands serviser nästa vecka?

Svar: Aha! Ska kolla!
Eli Åhman Owetz

2 Gila:

skriven

Spännande tips alla tre! Men roligast är ju ändå den sista ;-)

Svar: :-)
Eli Åhman Owetz

3 Otilia:

skriven

Åh, det nya omslaget är ju superfint :)

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

4 kiosktanten Åsa:

skriven

Va jobbigt att vänta på hösten när inte ens våren startat ordentligt.Men samtidigt känns det skönt att vänta en morot när sommaren ger sig av.
Oh vad det ska bli kul att fortsätta följa Anna-Lisa igen tack att jag fått lära känna henne.

Svar: Tack, snälla, för de orden!
Eli Åhman Owetz

5 Anonym:

skriven

dear anna-lisa,
when will the film be released?
Tybee Dunes

Svar: Still waiting for the movie directors to find this gem ...
Eli Åhman Owetz

6 Anna:

skriven

Ska bli spännande med böckerna om Stickan & kaffeserviserna. Men mest spännande blir så klart din uppföljare! Tills dess nöjer jag mig med debuten med nytt omslag :)
Här finns hela min recension för den som vill läsa:
http://ljuva50tal.blogspot.se/2013/06/underbara-anna-lisas-antik.html

Svar: Tack för länken !
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: