... men viktigast av allt är mun till mun-metoden

Dagstidningar, veckotidningar, magasin, radio och bloggar.
Här är några klipp från de senaste månaderna som berättar om mig och mina feelgood-romaner
"Anna-Lisas Antik" och "Flickorna i speceriaffären".
När man kommer ut på litet förlag får man sköta all marknadsföring själv, och jag är därför stolt över
att ha lyckats få så pass mycket "press". Men även om det är viktigt att synas i medierna så finns det en sak som är ännu viktigare när ens böcker inte ligger i staplar vid Akademibokhandelns ingång.
Mun mot mun-metoden.
Så du som läst någon, eller båda, av mina böcker och gillat dem skarpt (jag vet att ni börjar bli
några stycken, för jag får mejl och meddelanden från läsare i stort sett varje dag):
Tipsa dina vänner, familj, arbetskamrater!
Berätta att böckerna finns att köpa på Adlibris, Bokus, Glansholm och andra nätbokhandlar, 
hos de flesta Ugglan-bokhandlarna och hos en del andra fristående boklådor.
Och på fler ställen i Roslagen (lista nedan).
Du kan också ge någon du tycker om böckerna i present. Jag brukar knyta en rosett kring
"Anna-Lisas Antik" i pocket och nyutkomna "Flickorna i speceriaffären" och vips så ligger
där ett pastellfärgat bokpaket och lyser ...

Och för er som inte läst mina romaner än, här är en recension från Ålandstidningens kulturredaktör:
http://benitas-bokblogg.blogspot.se/2014/09/feelgood-i-roslagen.html
Ur recensionen:
"Böckerna om Anna-Lisa är välskriven
feelgood om kärlek, kvinnlig  vänskap och livet på landet."

Här finns mina romaner att köpa i Roslagen:
NORRTÄLJE:
Roslagsbokhandeln, Lilla torget.
Flygfyren (endast Anna-Lisas Antik ännu)
RIMBO:
Coop i centrum
Återbruket i Roslagen (endast Anna-Lisas Antik, pocketen)
ÄLMSTA:
Ica Supermarket
ÖSTHAMMAR
Dialect Kontorshuset


 
 
1 Eva Solid:

skriven

För min del kommer böckerna att bli årets julklapp.
Från mig alltså. Förpackat i fint omslag med någon äldre julpryttel som dekoration. Klappat och klart.
Lycka nu till.

Svar: Härligt! Tack!
Eli Åhman Owetz

2 Christofer (Tusse):

skriven

Roslagsromaner - bara ordet har episk bredd!

Svar: Ja, jag skriver verkligen i Albert Engströms anda.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: