"En sommar på luffen" .... Så heter nästa bok i Anna-Lisa-serien!

 I september kommer den tredje boken om Anna-Lisa. 
"En sommar på luffen" utspelar sig före "Anna-Lisas Antik".
För er som läst de tidigare två böckerna hoppas jag att det ska bli en rolig
och spännande läsning om "Vägen till Söderberga", som är undertiteln.
Och för alla er andra: Här börjar berättelsen om Anna-Lisa Johansson!
I den fjärde och sista boken (som jag skriver synopsis på nu) kommer personer från den första
att dyka upp och trådar att knytas samman....

Men vad handlar "En sommar på luffen" om då?
Jo, så här lyder baksidestexen:

En vild idé ...
När trettioårskrisande Anna-Lisa ramlar över romanen "Vägen till Klockrike" på en loppis tar hennes liv en ny vändning. Hon fascineras av berättelsen om luffaren Bolle och bestämmer sig för att själv gå på luffen i sommar-Sverige. Skaffa sig mat och husrum genom att måla staket och klippa gräs. Tjäna pengar på det hon är allra bäst på, att fynda dyrgripar på loppis och sälja vidare. Fundera över vad hon vill göra med resten av sitt liv.
Och kanske finns där ute någonstans en kille för henne?

En omöjlig man ...
Men den flirtiga raggaren som ger Anna-Lisa lift i sin risiga Cheva är verkligen så långt ifrån drömkillen man kan tänka sig. Hur kan någon vara så irriterande?

En sommar som förändrar allt ...
När luffen går mot sitt slut har Anna-Lisa vandrat många mil genom Roslagen, Norduppland, Bergslagen och Östergötland. Hon har mött både snälla människor och farliga, jobbat sig fram och sovit under stjärnorna.
Och tagit ett beslut som förändrar hela hennes liv
 
"En sommar på luffen" går redan nu att bevaka hos Bokus, Adlibris etc.
 
1 Eva:

skriven

Äntligen. Jag har väntat så på uppföljaren. Spännande.

2 Anonym:

skriven

Slukade de två första böckerna på semestern. Feelgoodkänslan lever kvar än. Väntar ivrigt på nästa bok, bara att september känns för långt bort. Kan varmt rekommendera alla att hänga med på Anna-Lisas äventyr!

3 Christin:

skriven

Vad kul att nästa bok är på gång!

4 Anna S:

skriven

Vad roligt! Jag har saknat Anna-Lisa...
Utspelar sig den här innan hon flyttade till Roslagen?

Svar: Den börjar i Roslagen. Sedan luffar hon vidare ...
Eli Åhman Owetz

5 Anta Snaque:

skriven

En trevlig bok att se fram emot!
Önskar dig en skön Valborgsmäss!

Svar: Trevlig Valborg till dig också!
Eli Åhman Owetz

6 kiosktanten:

skriven

jippi va jag blir glad något härligt
att vänta på. Som en god karamell som långsamt smälter i munnen, men man börjar tugga för det är så gott. Detsamma med dina böcker man kan inte sluta läsa.
Må så gott hälsar Åsa

Svar: Tack, Åsa!!!
Eli Åhman Owetz

7 Tusse:

skriven

Hurra för trilogin om Anna-Lisa och även för den fjärde delen som du håller på att skriva synopsis på just nu!

Svar: :-)
Eli Åhman Owetz

8 Bitte Larsson:

skriven

Nu har jag läst alla 3 böckerna ock som jag längtar efter den fjärde.Du är en underbar författare. Hoppas att vi ses i sommar på loppisen i Fellingsbro. Kram

Svar: Tack snälla Bitte! Fast jag har bara två utgivna böcker än så länge :-) Hoppas komma iväg till dina trakter i sommar också! (Fellingsbro finns med i tredje boken ;-)
Eli Åhman Owetz

9 Carola:

skriven

Skickar en försommar hälsning från det vackra Arvika och säger TACK för härlig och underhållande läsning av dina två böcker om Anna-Lisa:)
Ibland log jag från öra till öra:)
Jag väntar med spänning på din nya bok.
Önskar dej en härlig och trevlig sommar

Svar: Tack! Vad glad jag blir! Önskar dig en skön sommar också!
Eli Åhman Owetz

10 Ann-Christin Jönsson:

skriven

Oh vad jag längtar efter din nästa bok, hoppas du fortsätter med flera. Anna-Lisa kan väl få bli äldre och bli mamma..... Glad att jag blev nyfiken på dig när du var med i VEM VET MEST.
Med vänlig hälsning Ann-Christin

Svar: Hej! Tack, och vad roligt att du skrev här! Det blir en fjärde bok om Anna-Lisa också. JAg kan rekommendera alla att anmäla sig till Vem vet mest. Det var en jätterolig upplevelse. Kul att tävla, men också att umgås med de medtävlande och se hur det går till på en sådan inspelning. och de söker alltid kvinnor, eftersom det är mest män som anmäler sig. Gör det
Eli Åhman Owetz

11 Anonym:

skriven

En sommar på luffen är den av dina tre underbara böcker som jag ännu inte läst så den blir mitt val.

Kommentera här: