Missa inte #lapptäckeiporslin!

Senaste veckornas "fluga" bland retro-instagrammarna är att visa upp sitt porslin på det här sättet.
Under hashtaggen #lapptäckeiporslin hittar du helt ljuvliga kompositioner. @eden_deluxe började,
och vi andra följde efter. Mitt lapptäcke består av enbart Helmer Ringströms dekorer.
Uppifrån från vänster: Amanita, Dorothy, Amanita, Ruter, Stina, Gullan, Delfi, Hjärter och Röd Blomma.
På Instagram heter jag @femtiotalsjakten

Vill du se fler dekorer av Geflemästaren?
Kolla in kategorin Helmer Ringström här på bloggen!
Jag samlar på hans dekorer.

1 Anna:

skriven

Sjukt snygg kollage :)

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

2 Kati Sjösten:

skriven

Hej, jag är ny i porslinsdjungeln, men fastnade för den underbara Röd Fond, tyvärr är den ju "bara" ett té & kaffeservis, så jag tänkte blanda med något annat av Helmer Ringström.
Passar den röda dekoren i Dorothy ihop med Fond?
Tacksam för svar
Mvh
Kati

Svar: Hej! Vad som passar ihop bestämmer var och en, men själv skulle jag inte blanda den mer orangeröda Fond med Dorothys litet annorlunda röda ton. Svårt! Berätta vad du kommer fram till!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: