När du fikar efter en Dalamiljö

Får jag presentera: Erik Lars-gården, söder om Avesta i Dalarna. Min man  H hade länge pratat om
deras äppelkaka och till sist kom vi dit. Äppelkakan var okay, men det var miljön som fångade
mitt intresse.
 
Gården är byggd omkring 1815. På övervåningen finns flera vackra rum, men priset tar Dalarummet.
 
Den 10 Julius för snart 200 år stod en kille med pensel här.
 
Väldigt praktiskt med björkar som växer vid ingången,
man slipper löva.
 
Vi besökte Erik Larsgården en dag då det var för kallt att sitta ute (som om det funnits några
andra dagar hittills i Maius och Junius 2015). Men hur fint det än var i trädgården, så var det
ändå finast inomhus:
 
 
 Vi kommer tillbaka.
 
Under kategorin Kaféer här på bloggen hittar du inlägg från drygt 40 kaféer landet runt.
En del av dem har tyvärr stängt sedan jag var där. Så kolla för säkerhets skull
att fiket finns kvar innan du planerar ett besök!
 
1 Christin:

skriven

Så många välgjorda detaljer och tänk om väggarna kunde tala...

Svar: Ja, precis!
Eli Åhman Owetz

2 Eva-Karin Andersson:

skriven

Har du besökt radiomuseet med café i Kilafors i Hälsingland? En ideell förening har i den gamla järnhandeln skapat ett ljuvligt 50-talsfik väl värt ett besök.

Svar: Nej, det stället kände jag inte till! Sätts upp på ska besökas-listan.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: