Hurra! Nu går Femtiotalsjakten in på sitt åttonde år


Den 17 september 2008 började jag blogga. Här vid sekretären, ett av
mina första fynd, tillbringade jag många timmar i veckan med att
skriva om min jakt på ny inredning till lyan på Östervägen i Solna.
Femtiotalsjakten.
Sju år senare har jag flyttat två gånger, nu bor H och jag på min föräldragård
i Roslagen, och skrivit tre romaner.
Men Femtiotalsjakten fortsätter. Även om inläggen blivit mycket,
mycket glesare så kommer de att fortsätta dyka upp. Och gästrummet
med pentry här i huset ska förvandlas till äkta 1950-tal.

Så, stay tuned....
 
1 Erik N.:

skriven

Lite rolig bild, när man tänker på hur fulla de olika facken en gång kan ha varit? Räkningar, reverser, brev, kvitton och annat kom-ihåg. Allt nu åtkomligt i den tappade mobil-telefonen!
Borta är låtar om hur gubben satt i lampans sken, och räkna fram ur portmonän: Kronor en, kronor två...

2 Christin:

skriven

Grattis! Kul att du tänker fortsätta blogga.

3 Viola_T:

skriven

Ser fram emot mer 50-talsskiverier!

4 Anta Snaque:

skriven

Grattis till de sju åren! Roligt att du fortsätter!

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

5 Huset Sagergrim:

skriven

Grattis!!!

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

6 kiosktanten:

skriven

Tack att du fortsätter att skriva den enda blogg jag följer grattis till åren hoppas på en lång fortsättning

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

7 Frøken Frida:

skriven

Så herligt at finde en perfekt beskrivelse af loppejagten

8 Siv:

skriven

Idag fanns din andra bok på biblioteket! Nu har jag mysig läsning framför mig. Gillade den första jättemycket. Tycker om att läsa din 50-tals blogg också!

Svar: Tack! Litet dåligt med blogginlägg just nu, men det är bokskrivandet som tar tid :-)
Eli Åhman Owetz

9 Flak:

skriven

Vi får gratulera och då är det ju så att Nostalgimacken startade samma år...dom börjar bli riktigt antika=)
Ett stort grattis och bloggen är läsvärd och framförallt underhållande

Svar: Haha, ja, vi har snart passerat retro och blivit antika. För ett bloggår är väl ungefär som ett hundår? Grattis till dig också!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: