Tävling: Vem vill du ge en Anna-Lisa-roman på alla hjärtans dag?

Om två veckor är det alla hjärtans dag (14 februari) och vad är väl en bättre present till
syrran, mamma eller kompisen än en kärleksroman?
Och - tada! - här kan du tävla om ett signerat ex av en roman i Anna-Lisa-serien.
Tre böcker väntar på varsin vinnare. Vinnarna väljer vilken av En sommar på luffen,
Anna-Lisas Antik och Flickorna i speceriaffären som de vill ha. Jag signerar efter önskemål
och slår in boken om vinnaren vill det.
Så här är du med och tävlar:
Berätta i en kommentar till det här inlägget vem du vill ge en Anna-Lisa-roman och varför.
(Och ja, man får ge bort en bok till sig själv :-)
Tävlingen pågår fram till nästa söndag, den 7 februari kl 18.00.
Då utser jag tre vinnare, som får vinnarmejl på kvällen och boken med post i början av veckan.
Viktigt alltså, att skriva mejladress till tävlingskommentaren (det är bara jag
som ser mejladressen).

Så, vem vill du ge en Anna-Lisa-roman?





1 weronica:

skriven

Jag vill ge mig själv Anna-Lisas antik! Lånade de två första böckerna av en väninna och blev blixtförälskad i Anna-Lisa!

2 Helen:

skriven

Till mitt barnbarn Alva Ottilia som fyller nästan tonåring år på Alla hjärtans dag. En bok i 50-talsandan ger älskade Alva en bild av den tid då jag, hennes farmor,föddes.

3 Annzo Einarsson:

skriven

Min bonusdotter skulle jag gärna låta läsa dessa och naturligtvis jag med.Som vi lever i 50 talet mestadels av sommaren,så skulle dessa vara perfekt läsning när vi är på husvagnssemester.

4 Pernilla:

skriven

Jag skulle så gärna ge den första delen till min syster! Hon skulle behöva lite uppmuntran och kärlek, hon kämpar dygnet runt med familj och eget företag. Hon tänker på alla utom sig själv och är så värd att få en bok och unna sig själv läsning!

5 Retroluxanna:

skriven

Till Retromorsan som vill läsa om flickorna i speceriaffären. Hon har flera gånger försökt att låna den på bibblan och försökt reservera den men det har aldrig lyckats! Den verkar vara försvunnen! Nu när hon läst om luffaren Anna-Lisa och om butiksinnehavaren Anna-Lisa men hon vill så gärna läsa om de rara flickornas öden och äventyr också. Det är hon förtjänt av som aldrig bangar en loppisrunda när man frågar och som fattar grejen att vänta utanför loppisen i 30 minuter innan den öppnar en het sommardag.

6 Annica:

skriven

Jag vill ge en av dom till mig, antingen den först skrivna eller den man bör läsa först :)

7 Erik N.:

skriven

Moder borde få Anna-Lisas Antik, inför sommaren. -Tillbringas i 50-tals skogsmetropol.
Mamma har alltid tyckt om kor, och mormor bjöd på ögonkakao ur lila zebra-koppar.

8 Anonym:

skriven

Jag vill ge denna fantastiska bok till min syster som alltid ställer upp för familjen. Hon är bäst och förtjänar det bästa, en bok av dig!

9 Siv:

skriven

Jag vill ge en Anna-Lisa-roman till min dotter. Vi har alltid samma smak när det gäller böcker, och jag vill verkligen att hon ska få läsa om Anna-Lisa. Böckerna är så bra!

10 Anonym:

skriven

Vill ge min dotter Märtha "En sommar på luffen". Hon kommer att älska den lika mycket som jag. Jag avundas alla er som ännu inte läst serien. Ni har många härliga timmar framför er tillsammans med Anna-lisa. Men det ryktas ju att det ska komma en fortsättning. Jag längtar!

11 kiosktanten:

skriven

Hej!
Jag önskar bok nr:1 till min dotter. Hon behöver
glädje i livet efter att drabbats av olika sjukdomsdiagnoser. Böckerna ger både glädje och inbakad lärdom.
Ha en fin hjärtedag
hälsar kiosktanten.

12 Nina C.:

skriven

Hej! Jag skulle vilja ge en bok till min snälla och bokläsande svärmor. Själv har jag inte läst dessa böcker, men är väldigt nyfiken. :) Om hon vinner kan jag säkert få låna och läsa jag också. ;)
Ha en fin alla hjärtans dag den 14:de! <3

13 Ann:

skriven

Hej !Jag vill ge mig själv den 3:e boken, har dom 2 första, är hemma och sjukskriven nu så det skulle passa riktigt bra att få läsa en feel good roman ! :)

14 Gunilla Wetter:

skriven

Till min kära 21 -åriga dotter som jag håller på att lära upp vad det gäller retro-kunskap. hon kulle älska Anna-Lisa!

15 Anta Snaque:

skriven

Eftersom jag har de två första i serien så vore den senaste, "En sommar på luffen", en fin Alla-hjärtans-dags-gåva till mig själv.
Trevlig helg!

16 Christian Schale:

skriven

Hej, Jag skulle vilja ge Anna-Lisas Antik till min syster. Hon har nu vuxit upp, blivt mamma och yrkesarbetande som de flesta andra. Boken skulle göra henne glad och ta henne med tillbaka till en svunnen tid. Hon älskar allt vad antikt heter så det blir en knorr i sig själv. Hoppas jag kan få möjlighet att göra henne glad.

17 Rolfk:

skriven

Önskar ge den till min sambo som i ungdomen var Kittyböckerälskare. Säkert kan en Anna Lisa bok även vara intressant tidsepoken i böckerna är ju densamma.

18 Annica:

skriven

Jag vill ge mig själv en Anna-Lisa roman. :D Jag älskar att läsa böcker och skulle bli förälskad i dessa eftersom läste lite vad det handlar om så. det är en bok som jag skulle digga :D

19 Anonym:

skriven

Åh ... då vill jag ge mig själv en bok i 💜-dag present. 50-talet var bara tre år innan jag föddes. En härlig tid som jag missade. Vill gärna läsa någon av dessa romaner för att glädjas o h fördjupa mig i det glada 50-talet 😊

20 Kristina Gustafsson:

skriven

Till min underbara svärmor som älskar att läsa böcker. Hon tänker alltid på andra och finns där i både i sorg och glädje.

21 Kerstin:

skriven

Jag vill ge en bok till en vän som på kort tid kommit mig mycket nära, jag vill ge den till Peggie & förgylla hennes dag .. vi delar en sorg som är större än vi kan bära men på något sätt bär vi åt varandra ..

22 Berit Bengtsson:

skriven

Boken vill jag ge till min kära kollega Lisbeth.Vi har gjort en viktminskningsresa tillsammans - utan hennes stöd hade jag gett upp! Så tacksamheten till henne ska komma i icke ätbar form!!

23 MsSixten:

skriven

Jag skulle gärna vinna Anna-Lisas Antik till mig själv =).

[email protected]

24 Maud:

skriven

Antik skulle jag vilja ha själv, gillar tidsepoken.

25 Eva Svensson:

skriven

Jag skulle så gärna vilja ge ett signerat ex till min väninna Anita. Hon är ensamstående och jag är övertygad att hon skulle bli jätteglad för en sommar på luffen,hon är drygt sjutti idag och älskar böcker om svunna tider.

26 Eva A:

skriven

Till min vuxna dotter som är mig så kär
för att hon hjälper och stöttar hur tufft livet än är.

27 Anna Malin R:

skriven

Det finns en person som sätter pricken över i:et, som genom sin existens, förgyller livet!
Hon är min lillasyster och jag håller av henne så,
därför hoppas jag innerligt att hon detta fina pris ska få!

28 Erik N.:

skriven

Nu är paketet öppnat, och moder blev glad! Blir trevligt att få läsa framöver. :)

Svar: Alltid roligt när någon blir glad! :-)
Eli Åhman Owetz

29 Anonym:

skriven

Har just lyssnat på alla tre böckerna i rad, på storyrel. Tack för en fantastisk läsupplevelse!! Älskar verkligen dina böcker, och fick genast abstinens när de tig slut. Det var ungefär som för Anna-Lisa, när Brittas brev tog slut... åter igen; Tack!! 😀

Svar: Tack för att du hör av dig. Jag blir verkligen glad! Ha en skön sommar!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: