Två fina presenter

På Antikmässan nyligen hade The Retroblog Network som vanligt vår årliga bloggträff. Vi ses i en
konferenslokal och pratar fynd och byter grejer med varandra. I år kom jag tomhänt, men två
rara bloggkolleger överraskade mig med varsin present.
Anna som driver bloggen Retrolux hade hittat denna osannolika skylt på en loppis. Osannolik
eftersom Bergdala glasbruks namnskyltar från 1970/80-tal brukar heta som barn och ungdomar
gjorde då. Min systerson hade till exempel en Robert-skylt ovanför dörren till sitt pojkrum.
AnnaLisa får mig att gissa på en glasbruksarbetare som gjorde en skylt åt sin fru.
Jag blev väldigt glad över presenten och när mitt 50-talsrum blir klart under våren kommer
den fina, röda skylten med namnet på huvudpersonen i mina romaner att få en riktigt bra plats.
 
Benny med Porslinsbloggen hade med sig ett Gefle-fat, enligt honom med sannolikhet
gränsande till säkerhet ritat av min favorit, Geflemästaren Helmer Ringström.
Kondis! Precis som med Helmers fina dekorer (här hittar du alla mina Helmer-inlägg)
blir man glad när man tittar på tjejen och killen i den bulliga bilen.

Fast bloggare ... numera är de flesta av oss flitigare på Instagram. Där hittar du
@retrolux och @herrmovarp (= porslinsbloggen) och mig @femtiotalsjakten !
1 Anta Snaque:

skriven

De presenterna var verkligen passande! Kul när saker hamnar precis på rätt ställe.

Kommentera här: