Jag köpte en tavla...



Jag håller ju på att femtiotalisera min lya, som ni vet. Börjar få ihop det nu.
Det är bara den där tapetseringen som måste till någon gång ( ett av mina nyårslöften),
den utgör ju liksom hela grunden för 1950-talskänslan. Saknas gör också rätt soffa/fåtöljer.
Och konst från tiden. Men nu har jag börjat ta tag i det också. 
I förra veckan fick jag syn på den här tavlan, hos Svea Antik i Sumpan.
"Stockholmsmotiv", av Olle Zetterquist, 1949.
Jag tycker om den. Paret i vintrig förort, spårvagnen, funkishus och runda lampor.
De går mot 1950-talet, och livet leker.

Vad tycker du skulle passa på en anspråkslös enrummares väggar?
Alla förslag läses intresserat (förutom 1950-talets "svarta människor-konst").
1 Monet:

skriven

Hade annars tänkt föreslå dig just det. Dom svarta alltså:-)



Men en och annan Dardeltavla med lätt exotiska porträtt sitter väl inte fel?

2 Moster Mjölgumpa:

skriven

Vågar jag berätta att jag är väldigt förtjust i de svarta gipsfigurerna?!?!

3 Libby:

skriven

Monet: Dardel? Njae. Grünewald i så fall, om vi ska gå tillbaka i tiden.

Moster M: Vi har alla våra guilty pleasures. Så det vågar du.

4 Anneli (alias Empire-Amelie):

skriven

Färgglada bilder ur Kama Sutra? Det är väl 50-tal?!

5 Helena:

skriven

Det finns ju vansinnigt mycket fina reklamaffischer från 50-talet har jag sett, inte minst här på din blogg. Du kanske kunde hitta på något kul med dem?!

Jag blir så vansinnigt nyfiken på lite miljöbilder från din lya... Hos mig är det svårt att fixa till en enhetlig stil beroende på att huset är stooort. Joxar mest ihop det som jag gillar..., och sneglar lite avundsjukt på människor som dig som klarar av att få till det hela mer enhetligt!

Kram o GLAD PÅSK!!!

6 Libby:

skriven

Anneli: I don´t think so.

Helena: Ja, det är en bra idé. Har faktiskt funderat på att ta ur fyra snygga annonssidor och rama in. Jo, det ska jag nog göra! Tack!

Rummet i lyan är för brötigt för att visa på bild. Men köket börjar bli halvnöjd med, ska plåta och lägga ut framöver!

7 Helena:

skriven

Gott att höra att det finns andra som det är brötigt hos!! Men jag ser fram emot dina interiörbilder!;-D

Kommentera här: