Säsongens första antikrunda med Empire-Amelie


Äntligen! En ny säsong är här, för antikrundor med min väninna Empire-Amelie. I dag blir det
litet Kungsholmen och litet Odengatan. Hon ska få en present av mig, fatet på bilden, loppisfynd.
EA gillar porslin med svart dekor, allra mest Rörstrands "Svart Sverige" från sent 1800-tal.
Det här fatet är tyskt 1920-tal, Rosslaufabriken Schomburg & Söhnes servis "Alt England"
(Gamla England). Fin liten ståltrådsupphängning har den också, bara den värd priset (fem pix,
är jag inte generös med mina gåvor?)
Asken bakom är också tysk. Den köpte jag på samma loppis, det är en originalask till ett par
ganska anonyma ljusstakar från Bavaria. Det var asken jag var ute efter.

I morgon kommer rapport från antikrundan!
Tidigare antikrundor finns dokumenterade här.
1 Tusse:

skriven

Nå, var Amelie nöjd med sitt klaver eller föredrar hon en spinnrock med inbyggd orgel?

Många roliga leksaker fanns det under empiren

2 Libby:

skriven

Hon höjde förstrött på ena ögonbrynet. Tror att kurtis och danskort mer är hennes grej.

3 Tusse:

skriven

Vals: Hr A.

Polka: löjtnant B.

Francaise: geheimerådet von G.

Kadrilj: å nej inte han

etc.



jo jag hänger med - och så den där lilla silverpennan som dinglar i en kedja.

4 Jenny:

skriven

Ser fram emot rapporten =)

5 Antikvitetsbloggen:

skriven

VIlka spännande inlägg ni gör! Inspirerar!!! :-)

Kommentera här: